گوناگون

با ربات انسان نمای Apollo آشنا شوید

استارتاپ Apptronik امروز از یک ربات نیروی کار جدید رونمایی کرد. این دستگاه که آپولو (Apollo) نام دارد برای “کار در محیط‌هایی که برای انسان‌ها و مستقیماً در کنار آن‌ها ایجاد شده‌اند» طراحی شده است. به گفته سازنده مستقر در آستین، آپولو را می‌بینید که در “ساخت و ساز، نفت و گاز، تولید لوازم الکترونیکی، خرده‌فروشی، تحویل در خانه، مراقبت از سالمندان” و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. آپولو به دنبال رونمایی شیائومی از ربات CyberOne در سال گذشته است که به طور قابل توجهی شبیه به ربات تسلا هنوز منتشر نشده بود.

ربات انسان‌نمای Apollo تقریباً شبیه انسان است و با قد 175 سانتی متری و وزن 72.6 کیلوگرمی می‌تواند تا 25 کیلوگرم بار را از زمین بلند کند. این ربات از یک باتری با شارژدهی 4 ساعته بهره می‌برد و با احتساب زمان تلف شده برای تعویض باتری، Apollo می‌تواند تا 22 ساعت در یک روز کار انجام دهد. نکته دیگری که Apollo را از دیگر ربات‌های انسان نما متمایز می‌کند استفاده از حسگرهای متعدد در ربات برای ترسیم نمای 360 درجه از محیط اطراف خود است. همچنین مغز این ربات در قفسه سینه Apollo قرار گرفته است.

همچنین روی بدنه این ربات کارگر یک پنل دیجیتال نصب شده که اطلاعات دقیقی در مورد عمر باتری باقیمانده و کارهای در حال انجام به نمایش در می‌آید. سازندگان آپولو ابتدا قصد دارند از این ربات برای انجام کارهای مربوط به جابجایی بار در داخل انبارها استفاده کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا