شرکت DJI از جدیدترین پهپاد سریع خود با نام DJI FPV رونمایی کرده که با سیستم دید اول شخص و کنترلر حرکتی جدید نوید پرواز راحت و روان را با یک دست می دهد. این شرکت، FPV را به عنوان یک پهپاد هیبریدی یاد کرده، ادعا می کند که سرعت و چابکی یک مسابقه دهنده را در حالی که هنوز به عنوان فیلمبردار سینمایی قدیمی بوده، ترکیب می کند.

این شرکت امیدوار است با آوردن ویژگی های خود به یک پهپادی به سبک cinewhoop، امکان دسترسی به پرواز پهپاد به طور اول شخص را بیشتر فراهم کند. برنامه پرواز مجازی DJI به مبتدیان کمک می کند تا قبل از شروع پرواز، تمرین کنند. FPV چندین حالت پرواز مبتنی بر مهارت دارد. حالت Normal باعث می شود FPV به روشی مشابه سایر پهپادهای DJI کار کند. از GPS و سیستم های موقعیت یابی بصری برای کمک به معلق ماندن در محل استفاده کرده و دارای حسگرهای تشخیص مانع در جلو است. با نزدیک شدن به یک شی، آنها به طور خودکار سرعت FPV را کاهش می دهند.

خلبانان ماهر پهپاد می توانند چرخ های آموزشی را برداشته و ویژگی های شناور و سنسورها را کاملاً با حالت Manual غیرفعال کنند. در همین حال، حالت Sport در این دو قرار دارد و آزادی حرکت بیشتری نسبت به حالت عادی و ویژگی های ایمنی بیشتری نسبت به Manual ارائه می دهد. از ویژگی های کمک پرواز می توان به ترمز اضطراری و دکمه شناور، عملکرد بازگشت به خانه و کمک به برخاستن و فرود آمدن اشاره کرد.

حداکثر سرعت آن چیزی که انتظار می رفت نیست. FPV می تواند تا 140 کیلومتر در ساعت (87 مایل) سرعت داشته باشد. این بدان معنی است که سرعت آن از بسیاری از پهپادهای FPV رقابتی که می توانند با سرعتی بیش از 120 مایل در ساعت پرواز کنند، کندتر است. با این حال، این پهپاد شتاب خوبی داشته و به ادعای DJI می تواند طی دو ثانیه از 0-100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) شتاب بگیرد. با یک بار شارژ باتری حداکثر 20 دقیقه زمان پرواز خواهید داشت.

FPV دارای یک دوربین داخلی است که به گفته DJI می تواند با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم پایدار 4K را ضبط کند. همچنین از سیستم تثبیت کننده RockSteady GoPro استفاده کرده و یک میدان دید 150 درجه را فراهم می کند. همچنین یک گزینه اسلوموشن با سرعت 120 فریم در ثانیه با رزولوشن 1080p وجود دارد. این دوربین می تواند فیلم ها را با استفاده از H.265 یا H.264 ذخیره کند تا فضای کمتری در کارت حافظه اشغال کند.

در مورد عینک، DJI نوید یک اتصال سیگنال پایدار و کم تاخیر را می دهد که برای مشاهده فیلم در زمان واقعی با برد طولانی کار می کند – برد این پهپاد 10 کیلومتر است. این شرکت می گوید FPV ویدیو را با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه منتقل می کند و چندین گزینه مشاهده برای عینک وجود دارد. حالت استاندارد با تأخیر کم (حدود 40 میلی ثانیه) به شما امکان می دهد فیلم های 120 فریم در ثانیه را با وضوح 810p با میدان دید 142 درجه یا 50 فریم در ثانیه با FOV 150 درجه مشاهده کنید.

حالت صاف از نرخ فریم بالاتر پشتیبانی می کند اما تأخیر را افزایش می دهد. یک حالت مخاطب نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد تا حداکثر هشت مجموعه عینک دیگر را به هم متصل کنید تا به گروهی از افراد دید خلبان را به اشتراک بگذارید. باندل استاندارد پهپاد، شامل کنترلرها، عینک FPV Goggles v2، کابل ها و باتری با قیمت 1299 دلار عرضه می شود. از سوی دیگر یک کیت Fly More وجود داشته که شامل دو باتری بیشتر و یک هاب شارژر اختصاصی بوده و 299 دلار بیشتر باید پرداخت کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *