رپورتاژ آگهی

پیامدهای قبول نکردن مقررات جدید واتس اپ

این روزها شیوه برقراری ارتباط با افراد تغییر کرده است. دیگر مثل گذشته مجبور نیستید برای احوالپرسی نامه بنویسید یا از روش های عجیب و غریب همچون آتش روشن کردن استفاده کنید. با ظهور پیام رسان های مختلف همچون تلگرام و واتس اپ، روش های برقراری ارتباط نیز ساده تر شده است. به کمک این پیام رسان ها می توانید در عرض چند ثانیه با دوستان و همکاران تان ارتباط برقرار کنید و به تعامل بپردازید.

در میان پیام های رسان های مختلفی که در سرتاسر دنیا فعالیت می کنند واتس اپ طرفداران خاص خود را دارد. چند وقت پیش بود که صاحبان این پیام رسان قوانین جدیدی وضع کردند. این قوانین به مزاج خیلی ها خوش نیامد و آن ها را به فکر مهاجرت به پیام رسان های دیگر انداخت. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

امنیت واتس اپ در ایران

فرض کنید با تور لحظه آخری کیش به این جزیره زیبا سفر کرده اید. ناگهان یادتان می آید که فایل مهمی دارید که هنوز آن را برای کارفرمایتان ارسال نکرده اید.

دست به کار می شوید و واتس اپ را باز می کنید. با چند کلیک ساده فایل را به دست کارفرما می رسانید و به دنبال گشت و گذار در جاذبه های کیش می روید. اگرچه واتس اپ یکی از پیام های رسان محبوب در ایران است، اما برخی ها نسبت به امنیت آن نگران هستند. این پیام رسان یکی از امن ترین برنامه های جهان شناخته می شود.

این پیام رسان در آپدیت های متعدد خود تلاش کرده است امنیت اطلاعات کاربران را حفظ کند و آن ها را به استفاده از برنامه تشویق نماید. چند وقت پیش بود که قابلیت های جدیدی همچون حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره به این پیام رسان افزوده شد. با اینحال گزارش های مختلفی درباره نفوذ هکرها به اطلاعات خصوصی کاربران در سرتاسر دنیا وجود دارد.

اگرچه این پیام رسان اطلاعات افراد را رمزگذاری می کند، اما اگر کاربری از نسخه به روز شده آن استفاده نکند بدون شک به دردسر می افتد. در چنین شرایطی امکان لو رفتن اطلاعات خصوصی همچون تصاویر و ویدئوها وجود دارد.

در صورت قبول نکردن مقررات واتس اپ چه می شود؟

واتس اپ اخیرا قوانین جدیدی را برای استفاده از این نرم افزار وضع کرد. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کاربران بسیاری در سرتاسر دنیا این قوانین را دست و پاگیر توصیف کردند و اجرای آن را به نفع خود ندانستند. با به روزرسانی های جدید، کاربران واتس اپ مجبور خواهند شد اطلاعات شخصی همچون شماره تلفن خود را با صاحب واتس اپ در میان بگذارند.

همه کاربران باید تا 8 فوریه سال 2021 این قوانین جدید را بپذیرند. اگر کاربری قوانین جدید را نپذیرد ممکن است دسترسی اش به گفتگوها و مخاطبان خود را از دست بدهد. افرادی که با قوانین جدید فیس بوک موافق نباشند می توانند حساب کاربری شان را پاک کنند یا به سراغ پیام رسان های دیگری که در حال حاضر فعال هستند بروند. فیس بوک هدف از اعمال این قوانین را حفظ حریم خصوصی کاربران اعلام کرده است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا