مدیاتک، سازنده چیپست مستقر در تایوان، پیشرو در تولید تراشه های تلویزیون های هوشمند است. امروز، مدیاتک با معرفی چیپست جدید – MediaTek MT9638 – سبد محصولات را گسترش داده است. این چیپست که برای نسل بعدی تلویزیون های هوشمند برتر 4K در نظر گرفته شده است، دارای یک واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) است.

این تراشه همچنین می تواند یک سری موارد مجهز به هوش مصنوعی مانند رزولوشن بالا، کیفیت تصویر و دستیار صوتی را ایجاد کند. این چیپست جدید همچنین دارای برخی از ویژگی های چشمگیر مانند پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR)، برآورد حرکت و جبران حرکت (MEMC)، استاندارد HDMI 2.1 و +HDR10 و سایر ویژگی ها است. این تراشه دارای چهارهسته پردازشی ARM Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز و گرافیک Mali-G52 MC1 است.

در مورد نمایشگر، این تراشه با پشتیبانی از رزولوشن 4K با نرخ 60 هرتز و پشتیبانی از رمزگشایی HEVC ،VP9 و AV1 ارائه می شود. برای اتصال، از استاندارد Wi-Fi 6 ،HDMI 2.1 ،USB 3.0 پشتیبانی می کند. همچنین پشتیبانی از صدای فراگیر Dolby Atmos و DTS Virtual X برای تجربه صوتی فراگیر وجود دارد. با استفاده از هوش مصنوعی، تولیدکنندگان تلویزیون با بکارگیری از این تراشه می توانند ویژگی هایی مانند تنظیم خودکار پارامترهایی مانند رنگ، اشباع، روشنایی، وضوح و موارد دیگر را برای افزایش کیفیت تصویر ارائه دهند. این تراشه قرار است در سه ماهه دوم 2021 به محصولات نهایی افزوده خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *