سخت افزار

کروم‌بوک‌های آینده می‌توانند فناوری باند فوق عریض (UWB) را دریافت کنند

گوگل ممکن است در حال آزمایش یک پروتکل ارتباطی بی سیم جدید باشد. اگرچه در حال حاضر فقط یک آزمایش است، اما ظاهراً گوگل در حال آماده سازی فناوری باند فوق عریض (UWB) برای کروم بوک ها است. Chrome Unboxed ارجاعاتی به پروتکل جدید در Chromium Gerrit پیدا کرده است، ابزاری مبتنی بر وب که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تغییرات کد را برای پروژه کرومیوم ارسال و بررسی کنند.

ظاهراً گوگل در حال آزمایش چند مورد استفاده برای این فناوری، از جمله اتصالات کروم بوک به کروم بوک، اتصال کروم بوک به تلفن و نسخه‌های چند کاربره است. به جرات می توان گفت که باید مدتی صبر کنیم تا این فناوری آن را به یک محصول واقعی تبدیل کند. همانطور که رابی پین برای Chrome Unboxed می نویسد:

ممکن است مدتی طول بکشد تا اولین دستگاه همراه با UWB ظاهر شود، اما دیدن حداقل شروع آن بسیار هیجان انگیز است. و در حالی که مطمئن هستم که برنامه‌ها می‌توانند بسیار گسترده‌تر از آن چیزی باشند که در حال حاضر تصور می‌کنم، می‌توانم در حال حاضر امکان اتصال با وسایل جانبی مانند تلفن، ساعت یا حتی چیزی مانند هدفون را ببینم.

همانطور که اشاره شده، امکانات UWB بی پایان است. برای کسانی که آشنایی ندارند، UWB یک پروتکل ارتباطی بی سیم با برد کوتاه است که از امواج رادیویی استفاده می کند. با این حال، تفاوت آن با بلوتوث و وای فای این است که در فرکانس بسیار بالاتری کار می کند. این به UWB اجازه می دهد تا به دقت و دقت بسیار بیشتری دست یابد.

Chrome Unboxed فناوری UWB را با نوعی رادار مقایسه می کند که می تواند به طور مداوم کل اتاق را اسکن کند و دقیقاً روی یک شی قفل کند. این فناوری آن را برای برنامه‌هایی مانند ردیابی دقیق مکان، پرداخت‌های بی‌سیم ایمن و شناسایی اشیا در زمان واقعی ایده‌آل می‌کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا