سامسونگ در ژانویه امسال، با معرفی اسمارت تگ و اسمارت تگ پلاس، به بازار ردیاب های بلوتوثی راه پیدا کرده است – ردیاب های کوچک مجهز به بلوتوث که به وسایل خود متصل می کنید تا در صورت گم کردن، سریع بتوانید آنها را پیدا کنید. در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی نسخه معمولی اسمارت تگ بپردازیم. از طرفی این شرکت، اواخر امسال نسخه قدرتمند تر اسمارت تگ پلاس را عرضه خواهد کرد (با گلکسی اس 21 اولترا و نوت 20 اولترا سازگار خواهد بود.

طراحی اسمارت تگ

اسمارت تگ یک شی مربع شکل بوده که دارای ابعاد 39.1 در 39.1 در 9.9 میلمتری و وزن 13 گرم است. این محصول تنها با گوشی های گلکسی و دستگاه های سامسونگ کار کرده و و از طریق Bluetooth Low Energy 5.0 به اپلیکیشن SmartThings سامسونگ متصل می شود. گلکسی SmartTag دارای یک طراحی ساده است که یک دکمه در وسط آن و یک سوراخ در بالای آن قرار دارد که می توانید از آن را به یک گیره، حلقه کلید خود، به یک کوله پشتی یا یقه حیوان خانگی وصل کنید.

این محصول دو رنگ دارد و گزینه‌های رنگی چندان زیادی در اختیار شما نمی‌گذارد. جدا از مقاومت بالایی که در برابر آب، به واسطه وجود گواهی IPX3 دارد، ما در یکی از تست‌های خود، اسمارت تگ را روی برف رها کرده و صبح روز بعدش، متوجه شدیم که هنوز هم کار می‌کند. بنابراین این دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید و از نظر مقاومتی می‌تواند بسیار شاخص عمل کند.

اتصال گلکسی SmartTag به گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی روشی ساده است. برنامه SmartThings را روی گوشی باز می کنید (یا اگر آن را از گلکسی استور نصب نمی کنید) و Galaxy SmartTag را از فهرست اضافه می کنید. یک بوق کوچک هم روی صفحه‌ کوچک آن قرار دارد که به فشارها پاسخ داده و همچنین به‌عنوان زنگ هشدار نیز عمل می‌کنید تا بتوانید هنگام پیدا کردن یک تگ خاص، زنگ را به صدا در بیاورید.

باتری درون اسمارت تگ دارای CR2032 استاندارد است بوده که ظرفیت 220 میلی آمپر ساعت را فراهم کرده که می توانید آن را در هر فروشگاهی پیدا کنید – بسته 20 عددی آنها زیر 10 یورو است. احتمالا برچسب حدود 300 روز استفاده بدون نیاز به باتری جایگزین خواهد داشت. در صورت نیاز به تنظیم مجدد گلکسی SmartTag، باتری را برداشته و سپس با فشار دادن دکمه مجدداً قابل استفاده خواهد بود. بیایید به برنامه و ویژگی های گلکسی SmartTag نگاهی بیندازیم.

ویژگی های هوشمند و ردیابی

در داخل اسمارت تگ سامسونگ، باتری و تراشه Bluetooth Low Energy وجود دارد که نحوه اتصال شما به دستگاه را تعیین می‌کند. همه چیز از طر یق برنامه SmartThings مدیریت خواهد شد. اگرچه این برنامه در سیستم‌ها در دسترس قرار گرفته است، اما فقط دستگاه‌های گلکسی هستند که با اندروید 8 یا بالاتر، می‌توانند از SmartThings پشتیبانی کنند. اگر حتی سعی کنید که چیز دیگری را به آن متصل کنید، کار نخواهد کرد.

برای نصب، شما باید بتوانید از حساب کاربری سامسونگ خود استفاده کرده و به برنامه SmartThings وارد شوید. سپس باید یک همگام سازی سریع با اسمارت تگ خود داشته باشید. این اتصال از طریق بلوتوث برقرار خواهد شد، اما تگ مربوطه نیز به SmartThings متصل خواهد شد. بنابراین شما مشاهده خواهید کرد که در سایر دستگاه‌های دارای برنامه SmartThings اعلان‌هایی ظاهر خواهد شد. این بدان معنی است که پس از اتصال آن به یک دستگاه سامسونگ، قادر خواهید بود که بدون نیاز به اتصال به هر گوشی جدید، آن را در همه‌ دستگاه‌های سامسونگ با اندروید 8 یا بالاتر نیز پیدا کنید.

همچنین می توانید از Galaxy SmartTag برای برقراری ارتباط با دستگاه های اینترنت اشیا در اطراف خانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر تهویه هوا یا چراغ هایی دارید که توسط برنامه SmartThings سامسونگ پشتیبانی می شوند، می توانید از دکمه روی تگ برای روشن یا خاموش کردن آنها استفاده کنید. همچنین می توانید دکمه را تنظیم کنید تا به شخص در مورد اتوماسیون اطلاع داده شود.

SmartTag به خودی خود هیچ اطلاعاتی ندارد. هر مکانی که وارد سیستم شده یا موقعیت مکانی جدیدی از اطللاعات جمع‌آوری شده توسط تلفن شما پیدا شود، سبب خواهد شد که گوشی شما اعلان خاصی را نمایش داده و اساسا نحوه کارکرد این محصول برای شما مشخص می‌شود. از آن‌جایی که این محصول به گوشی هوشمند شما متصل شده است، گوشی شما به لطف ردیابی موقعیت مکانی خود، می‌داند که کجا قرار دارد. این در حالی است که شما در محدوده بلوتوث اسمارت تگ هستید و همیشه می‌توانید از طریق برنامه‌ی SmartThings، زنگ آن را به صدا درآورده و هر چیزی که به آن متصل است را پیدا کنید.

وقتی که از محدوده خارج شوید، گوشی شما می‌تواند آخرین مکانی که به تگ متصل بوده است را به شما اطلاع دهد. این بدان معنی است که به‌عنوان مثال، اگر کلیدهای خود را در یک کافه جا گذاشته‌اید، گوشی شما می‌تواند که آخرین بار در آن کافه به اسمارت تگ متصل شده است و از طریق برنامه SmartThings می‌تواند مکان آن را به شما نشان دهد. پس از شناسایی اسمارت تگ توسط گوشی هوشمند خود یا توسط کاربر گلکسی دیگر، مکان برای شما ارسال خواهد شد و در آن زمان می‌توانید از SmartThings Find استفاده کنید تا بتوانید مکان یابی را انجام دهید.

همچنین شما می‌توانید از دستوالعمل‌های نویگیشن استفاده کنید تا شما را به مکان مورد نظر روی نقشه برسانید. این بدان معنی است که اگر اسمارت تگ گمشده‌ خود را در یک مکان غیرمنتظره و ناشناس شناسایی کردید، کاملا بتوانید به گوگل مپ ارجاع یافته و با موقعیت یابی به آن نقطه خاص بروید. برای امتحان تمام این قابلیت‌ها، می‌توانند برای یافتن وسایل خود از عملکرد Scan Nearby استفاده کنید که سعی خواهد کرد شما را به آن مورد نزدیک‌تر کند. با این حال، در مورد اسمارت تگ، هنگامی که شما در محدوده‌ بلوتوث قرار گرفتید، در گوشی خود اعلانی دریافت خواهید کرد و می‌توانید از عملکرد زنگ استفاده کنید تا با بتوانید صدا را ردیابی کرده و هر آنچه که گم کرده‌اید را پیدا کنید. ما یک ردیاب پنهان را در شب به‌راحتی پس از دریافت اعلان از اسمارت تگ از مکان آن شی و استفاده از عملکرد حلقه برای ردیابی دقیق آن، توانستیم پیدا کنیم.

گلکسی SmartTag بسیار بلند زنگ می زند – وقتی در کنار آن باشید، حدود 100dB است. شما می توانید 10 آهنگ زنگ مختلف را انتخاب کنید که قوی و یادآور انواع پلی فونیک سال های گذشته باشند. SmartTag به راحتی در One UI ادغام شده است. در اپلیکیشن SmartThings، ابزارکی وجود دارد و در منوی میانبر کشویی گوشی خود یک میانبر برای تگ دارید.

نتیجه‌گیری

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ می‌تواند امکانات جدیدی را در اختیار شما قرار داده و به دنبال آن، استفاده از مقیاس شبکه گوشی‌های هوشمند خود را نیز بیشتر کند. این سیستم برای پیدا کردن اشیا گمشده در مقیاس گسترده کاربرد دارد. اسمارت تگ دقیقا همان‌طور که انتظار دارید کار می‌کند و می‌تواند زنگ هشدار به اندازه کافی بلندی را در اختیار شما قرار دهد. شما با این زنگ هشدار، می‌توانید همه چیز را شنیده و مشکلی از بابت اتصال به دستگاه و مکان یابی آن هنگام گم کردن اشیا نیز نداشته باشید.

این احتمال هم وجود دارد که برخی از افراد استفاده از اسمارت تگ را گیج کننده بدانند. از آن‌جایی که این محصول تنها در شبکه‌ سامسونگ پشتیبانی می‌شود و در شبکه‌ گسترده SmartThings کاربردی ندارد، کاربران زیادی امکان استفاده از آن را نخواهند داشت و این موضوع گستره بزرگی از دستگاه‌های اپل و اندروید را در بر می‌گیرد. به هر حال، هر کسی که می‌خواهد از اسمارت تگ استفاده کند، باید یک گوشی هوشمند سامسونگ داشته باشد و شاید این موضوع یک مزیت بزرگ برای دارندگان گوشی هوشمند سامسونگ نیز باشد. آینده نیز باید به استفاده از گوشی‌های هوشمند سامسونگ پایبند باشد، یا اینکه توانایی استفاده از اسمارت تگ را برای گوشی‌های دیگر نیز توسط سامسونگ فراهم شود. سامسونگ ادعا دارد که برنامه‌ای برای پشتیبانی از دستگاه‌های دیگر برای اسمارت تگ ندارد.

تا حدی، ارائه Tile جذاب‌تر از اسمارت تگ است. گزینه‌های بیشتری توسط این محصول برای انواع دستگاه‌ها فراهم شده است و می‌توانید پشتیبانی جهانی آن در همه‌ دستگاه‌های اندروید و اپل اشاره کنیم. شبکه کاری این دستگاه بیشتر بوده و کاربران زیادی امکان استفاده از آن را دارند. دلیل این امر هم این است که مانند سامسونگ، دیواری به دور شما نکشیده است. البته برای کاربری که متعهد به سامسونگ است، اسمارت تگ بدون نیاز به ثبت نام در سرویس‌های دیگر، می‌تواند همان کار را برای شما انجام دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *