نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت مرورگر اج کرومیوم را روی ایکس باکس آزمایش می کند

مایکروسافت آزمایش عمومی مرورگر اج کرومیوم جدید خود را روی کنسول های ایکس باکس آغاز کرده است. آزمایش کنندگان ایکس باکس در گروه Alpha Skip-Ahead، اکنون می توانند از طریق کنسول های ایکس باکس وان یا سری S/X به Microsoft Edge جدید دسترسی پیدا کنند. در حالی که پشتیبانی کامل از ماوس و صفحه کلید هنوز وجود ندارد، مرورگر همانطور که انتظار دارید با یک کنترلر ایکس باکس کار کند، البته در این نسخه آزمایشی اولیه کمی اشکال آور است.

مرورگر کرومیوم در ایکس باکس برای کاربرانی که می خواهند از طریق کنسول خود به وب سایت ها دسترسی پیدا کنند، تقویت می شود. به لطف پشتیبانی بهتر سازگاری با کرومیوم، این مرورگر اکنون به سرویس استریم Google Stadia نیز دسترسی خواهد داشت. همچنین باید سازگاری را با بازی های مبتنی بر مرورگر و سرویس هایی مانند Skype یا Discord از طریق وب بهبود بخشد.

به نظر می رسد این نسخه آزمایشی اولیه شامل همان موتور همگام سازی استفاده شده در اج با پشتیبانی از افزونه ها، زبانه های عمودی، مجموعه ها و بیشتر ویژگی های دسکتاپ Edge است. پشتیبانی از نسخه موجود Microsoft Edge در دسکتاپ های ویندوز در تاریخ 9 مارس به پایان می رسد و آزمایش مایکروسافت در مورد این مرورگر به روز شده نشان می دهد که به زودی در همه کنسول های ایکس باکس ارائه خواهد شد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا