گلکسی F62 میان رده جدید سری F سامسونگ بوده که قصد داریم تا آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. این گوشی با دوربین چهارگانه، نمایشگر 6.7 اینچی امولد، باتری بزرگ، ارائه شده و اما بجای اسنپدراگون 730G با اگزینوس 9825 متعلق به سامسونگ جایگزین شده که پرچمدار سری گلکسی نوت 10 را تأمین می کند. مشخصات روی کاغذ عالی به نظر می رسند، ولی باید دید که آیا ارزش خرید دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

درون جعبه گلکسی F62، شامل یک آداپتور 2 پین شارژ سریع 25 وات (5V-3A/9V-2.77A/11V-2.25A)، کابل USB Type-C یه Type-C و راهنمای دستگاه وجود دارد.

طراحی و نمایشگر

این گوشی نمایشگر 6.7 اینچی Full HD + Infinity-O Super AMOLED با رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل داشته و تراکم پیکسل 392ppi، نسبت ابعاد 20:9 را ارائه می شود. این صفحه نمایش به نظر درخشان، به لطف روشنایی 420 نیت، تولید مثل رنگ خوبی را ارائه می دهد و همچنین خوانایی در نور خورشید نیز خوب است. صفحه نمایش توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود.

همانند سایر گوشی های سامسونگ، فیلتر نور آبی نیز وجود دارد که اکنون به آن Eye comfort shield می گویند. گفته می شود که با کاهش میزان نور آبی ساطع شده از صفحه، خستگی چشم کاهش می یابد و شما می توانید آن را برای طلوع آفتاب تا غروب آفتاب تنظیم کنید و یک برنامه سفارشی تنظیم کنید. می توانید اندازه و سبک قلم را تغییر دهید و برنامه هایی را که می خواهید در نسبت تصویر تمام صفحه استفاده کنید، انتخاب کنید. حالت تاریکی نیز وجود دارد که در صفحه AMOLED بسیار عالی به نظر می رسد.

می توانید بر اساس ترجیح خود از حالت های صفحه نمایش Vivid یا Natural استفاده کنید یا تراز سفیدی را به صورت دستی تنظیم کنید. این تلفن DC dimming یا روشنایی کم ضد لرزش ندارد که در برخی از گوشی های صفحه AMOLED در محدوده قیمت وجود دارد. این گوشی LED اعلان ندارد، اما گزینه Always on display وجود دارد که پس از ضربه زدن روی صفحه، صفحه AOD را به مدت 10 ثانیه نشان می دهد.

در بالا، یک دوربین 32 مگاپیکسلی در حفره کوچک وجود دارد که در مقایسه با برخی از گوشی ها کمی بزرگتر است، اما مزاحم نیست. همچنین یک فضای کوچک در گوشه بالا سمت چپ برای سنسور مجاورت وجود دارد و گوشی همچنین دارای یک سنسور نور محیط است. این گوشی دارای قاب پلاستیکی براق است که مستعد خراش و لکه است، اما لغزنده نیست. در سمت راست  یک سنسور اثر انگشت وجود دارد که دقیقاً زیر دکمه های تنظیم صدا، به عنوان دکمه پاور عمل می کند. در سمت چپ یک سینی قرار دارد که دارای اسلات های دو سیم کارت نانو و یک اسلات کارت microSD است که کارت های تا 1 ترابایت را می پذیرد. در پایین، جک 3.5 میلی متری صدا، پورت USB Type-C، میکروفون اصلی و مشبک بلندگو وجود دارد.

در پشت، یک ماژول دوربین چهارگانه قرار دارد که در یک آرایه مستطیل شکل مرتب شده است. در زیر ماژول دوربین یک فلاش LED وجود دارد. ضخامت آن 9.5 میلی متر، و وزن آن 218 گرم است. پشت گلاسکتیک اثر انگشت را به خود جلب می کند و همچنین با استفاده روزمره مستعد خراش است، اما در اینجا یک شیب گرادیانی وجود دارد که جذاب به نظر می رسد. در کل کیفیت ساخت مناسب است اما نمی توان آن را با برخی از گوشی های سری A یا S سامسونگ که دارای پشت شیشه هستند مقایسه کرد. مانند برخی از تلفن ها در محدوده قیمت در برابر پاشش مقاوم نیست.

کیفیت دوربین

دوربین پشتی، شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی IMX682 سونی، با اندازه پیکسل 0.8μm و دیافراگم F/1.8 است و در کنار آن سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 مگاپیکسلی عمق و ماکرو حضور دارد. در جلو نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی IMX616 سونی با دیافراگم f/2.2 وجود دارد. همچنین قابلیت Live Focus وجود دارد که از سنسور عمق 5 مگاپیکسلی استفاده می کند. از سوی دیگر می توانید افکت بوکه را قبل یا بعد از شات تنظیم کنید.

دوربین این دستگاه از قابلیت هایی همچون حالت خودکار، Food، Night، Panorama، Macro، Pro، Live Focus، Super Slow-mo، Slow motion و Hyperlapse برخوردار است. ویژگی Single Take اکنون می تواند با حداکثر 15 ثانیه از آن فیلم ضبط کند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی حداکثر 14 خروجی مختلف – 10 عکس و 4 فیلم تولید کند. این تلفن از Cam2API پشتیبانی می کند، اما پشتیبانی RAW وجود ندارد زیرا از پردازنده Exynos استفاده می کند.

در مورد کیفیت تصویر، عکس های نور روز خوب هستند، و دوربین جزئیات خوبی را ضبط می کند، عکس هایی با دامنه دینامیکی و جزئیات خوب را در نوردهی قرار می دهد، و دامنه دینامیکی را می توان با امکان تنظیم حالت HDR از تنظیمات، که به طور خودکار روشن می شود، بهبود بخشید. حتی اگر این گوشی دارای یک سنسور 64 مگاپیکسلی باشد، خروجی نهایی آن دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است که در گوشی های دارای سنسورهای بزرگ معمول است. سرعت فوکوس خودکار سریع و دقیق است. عکس های اولتراواید از دوربین 12 مگاپیکسلی در نور روز خوب است.

عکس های ماکرو از دوربین اصلی خوب است و حالت دوربین ماکرو اختصاصی نیز وجود دارد، اما در این حالت گزینه لمسی برای فوکوس وجود ندارد زیرا فوکوس ثابت است، بنابراین باید آن را در فاصله 5 سانتی متری نگه دارید. فوکوس زنده در تشخیص لبه ها خوب است. عملکرد در نور کم خوب است، که می تواند با حالت Night که جزئیات بیشتری ارائه می دهد، بهبود یابد، اما شما باید دست خود را ثابت نگه دارید، زیرا پردازش دو تا سه ثانیه طول می کشد. عکس های 64 مگاپیکسلی دارای جزئیات خوبی هستند، اما رنگ ها زنده نیستند و اندازه تصاویر حدود 15 تا 18 مگابایت است.

نرم افزار و رابط کاربری

با آمدن به بخش نرم افزار، این گوشی با اندروید 11 و وصله امنیتی اندروید برای فوریه 2021 اجرا می شود. روی اندروید 11، جدیدترین رابط کاربری One UI 3.1 وجود دارد که چندین ویژگی جدید را به همراه دارد.  گزینه های پیشرفته این رابط کاربری شامل گیم لانچر برای جمع کردن بازی های دانلود شده از گوگل پلی و گلکسی استور در یک مکان، اشتراک مستقیم، smart stay، هشدار هوشمند که هنگام بلند شدن گوشی پس از دست دادن تماس یا دریافت پیام می شود.

Dual messenger به شما امکان می دهد وارد حساب دوم برنامه های رسانه های اجتماعی شوید و حالت Panic به شما امکان می دهد با فشار دادن سه بار کلید Power پیام SOS را ارسال کنید. گزینه  Device maintenance به شما امکان می دهد عمر باتری، فضای ذخیره سازی، میزان استفاده از حافظه رم و امنیت دستگاه خود را در یک مکان مدیریت کنید.

بازده، کارایی و عمر باتری

این اولین گوشی میان رده سامسونگ است که از تراشه 7 نانومتری EUV اگزینوس 9825 بهره گرفته که دارای معماری سه خوشه ای بوده که از دو هسته Exynos M4 با سرعت کلاک 2.73 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس-A75 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس-A55 با سرعت 1.95 گیگاهرتز به همراه واحد پردازش عصبی NPU بهره می برد. گرافیک تراشه Mali-G76 MP12 است که از Open GL ES 3.2 و Open CL 2.0 و Vulkan 1.0 پشتیبانی می کند.

در کنار تراشه، این گوشی با حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 ارائه می شود. این سرعت در مقایسه با پردازنده های میان رده Snapdragon و MediaTek در محدوده قیمت سریعتر است، اما پردازنده گرافیکی آنقدرها قدرتمند نیست. در بازی های پرمصرف با مشکل یا افت فریم روبرو نبودیم. در بازی های فشرده و داده های 4G کمی گرم می شود، اما اداره آن خیلی داغ نمی شود.

این گوشی دارای یک باتری بزرگ 7000 میلی آمپر ساعت است که حتی با استفاده زیاد 2 روز دوام دارد و با استفاده متوسط باید سه روز طول بکشد. در طول استفاده از دوربین، فیلم ها و برنامه هایی مانند اینستاگرام، پخش یوتیوب، مرور کروم و غیره بیشتر در Wi-Fi و بصورت تصادفی در 4G برای بیش از 2 روز به زمان نزدیک به 9 ساعت صفحه نمایش رسیدم.

صرفه جویی در مصرف باتری و سایر گزینه ها باعث افزایش عمر باتری می شود ، اما عملکرد ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. سامسونگ شارژ سریع USB Type-C و 25 وات را همانند M51 ارائه داده است. شارژ کامل آن حدود 1 ساعت و 50 دقیقه به طور می انجماد.

جمع بندی

به طور کلی ، Galaxy F62 یکی دیگر از گوشی های هوشمند میان رده جامع سامسونگ در سری F است که صفحه نمایش درخشان Infinity-O AMOLED، باتری 7000 میلی آمپر ساعت را از M51 حفظ کرده و در عین حال عملکرد را با پردازنده پرچمدار افزایش می دهد و ویژگی هایی مانند Samsung Pay و Knox را اضافه می کند.

وان پلاس نورد یک گزینه با قیمت کمی بالاتر است، در صورتی که شما به صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز و پشتیبانی از 5G نیاز دارید گزینه خوبی است. اگر به صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، کیفیت ساخت بهتر و دوربین های بهتر با نرخ ارزان تر نیاز دارید، Redmi Note 10 Pro Max گزینه دیگری است.

نقاط قوت 

  • صفحه نمایش درخشان Infinity-O Super AMOLED
  • باتری 7000 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 25 وات
  • دوربین های خوب و عملکرد روان
  • Samsung Pay، امنیت ناکس و پوشه امن
  • اسلات اختصاصی دو سیم کارته و میکرو اس دی

نقاط ضعف

  • قاب پشت مستعد خط و خراش است
  • عملکرد متوسط دوربین در شرایط کم نور
  • بلندگوی استریو وجود ندارد
  • بدون ضبط 60fps با کیفیت 1080p یا 4k
سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *