وقتی شما یک وسیله ی جدید می خرید و طرز استفاده ی آن را نمی دانید به این فکر می کنید که احتمالا یک آموزش ویدیویی در آپارات وجود دارد که به شما کمک کند. این نیاز مردم به اطلاعات، فرصتی عالی برای شما فراهم کرده تا در ازای انتشار دانش خود درآمدی کسب کنید. برخی افراد این کار را با ایجاد یک وب سایت و برخی با نوشتن کتاب انجام داده اند.

طبق تحلیل و مطالعات جهانی ، انتظار می رود که یادگیری آنلاین تا پایان سال 2021 به بیش از 240 میلیارد دلار برسد.

باید بدانید افرادی هستند که ماهیانه میلیونها تومان از طریق دوره های آموزش آنلاین و با آموزش هایی مانند گیتار و نحوه نصب و استفاده از نرم افزارها یا حتی آموزش آشپزی و نحوه پخت نان درآمد کسب کرده اند. موضوعات زیادی هستند که می توانید آموزش دهید مانند هنر یا عکاسی، توسعه شخصی، موسیقی، باغبانی، آشپزی، بازاریابی، فناوری، زبان و موارد دیگر.

اگر شما هم قصد دارید در این مسیر قدم بگذارید، سرمایه گذاری در یک قالب آموزش آنلاین ساده ترین راه کسب درآمد و بسیار هوشمندانه است. برای شروع، باید سایت خود را به یک افزونه سیستم مدیریت یادگیری (LMS) مانند LearnDash یا LearnPress مجهز کنید. خوشبختانه بسیاری از قالب های eLearning  مانند استادیار و مستراستادی همراه با چنین ابزاری ارائه می شوند یا ویژگی های مشابهی را دارند.

قبل از اینکه شروع به ایجاد وبسایت آموزش آنلاین با وردپرس کنید، ما به شما کمک می کنیم تا جوانب مثبت و منفی آن را بررسی کنید و ببینید آیا این کار ارزش شروع کردن را دارد و آیا این همان راهی است که باید دنبال کنید یا خیر.

مزایای قالب های آموزش وردپرس چون استادیار و مستر استادی:

پلتفرم هایی مانند وردپرس با قالب های جذاب و مدیریت آسان، ساخت دوره های آنلاین را بسیار ساده کرده اند بنابراین با صرف زمان کوتاه می توانید با فروش مداوم یک دوره آنلاین درآمد تکرار پذیری ایجاد کنید.

اگر آماده طراحی سایت آموزش آنلاین هستید، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. یک موضوع را برای آموزش انتخاب کنید

لیستی از مواردی که درباره آنها اطلاعات خوبی دارید تهیه کنید. این لیست می تواند شامل مواردی باشد که معمولا دوستان و خانواده شما در مورد آنها از شما کمک می خواهند یا می تواند مهارت و تجربه ی شغلی شما باشد.

2. تحقیقاتی در مورد بازار کار موضوع موردنظرتان انجام دهید

قطعا شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف ایجاد دوره ای کنید که هیچ کس آن را خریداری نخواهد کرد. آیا آنها حاضرند برای یادگیری آن هزینه کنند؟ قبل از اینکه وقت خود را برای ایجاد دوره خود بگذارید، تحقیق کنید که خریداران شماچه کسانی خواهد بود و آیا آنها مایل و قادر به خرید آن هستند؟

3. محتوای دوره خود را مشخص کنید

اگر تشخیص داده اید که موضوع انتخابی شما بازار خوبی دارد، اکنون می بایست محتوایی که قرار است درون آن قرار دهید را مشخص کنید.

4. به بهترین روش محتوای دوره را ارائه کنید

شما می بایست بهترین قالب آموزش آنلاین را که بتواند نیازهای آموزشی شما را براورده کند انتخاب کنید. قابلیت چند مدرس برای هر دوره و ارائه محتوای متنی در کنار فیلم از امکاناتی است که ممکن است مورد نیاز شما باشد.

این قابلیت ها تنها بخش کوچکی از امکانات قالب های آموزشی استادیار و مستر استادی است.

5. آموزش های آنلاین خود را ایجاد کنید

وقت گیرترین قسمت ایجاد یک دوره آموزشی آنلاین همین قسمت است. یک لوگو یا یک تم رنگی را در نظر بگیرید و آن را در تمام مطالب آموزشی خود رعایت کنید. دوره ها را آماده کنید و فیلم های خود را مجدد تماشا کنید تا مطمئن شوید خطا یا نقصی در آن هاوجود ندارد.

6. دوره های خود را به روز نگه دارید

هر چند ماه بررسی کنید که اطلاعات دوره های شما به روز باشند. اطلاعات منسوخ شده به کاربران هیچ کمکی نمی کند و می تواند منجر به بازخوردهای منفی شود. فراموش نکنید که لینکهای خراب را نیز اصلاح و مشکل را برطرف کنید.

7. وب سایت خود را بهبود دهید

رعایت تمامی نکات سئو و بهینه سازی، تبلیغات و بازاریابی می تواند به بهتردیده شدن شما کمک کند. بنابراین همیشه رقبای خود را در نظر بگیرید و همواره به  بهبود عملکرد سایت خود فکر کنید. انتخاب قالب سایت مهمترین گام در این فرایند است و از دوباره کاری و بهینه سازی های مجدد می تواند جلوگیری کند.

قالب آموزشی استادیار یکی از کاملترین قالب های آموزش آنلاین

در قالب استادیار امکان فروش دوره ها به صورت ارسال محصول فیزیک و پست آن وجود دارد و بهتر از ان می توانید لینک دانلود محصول را پس از پرداخت وجه در اختیار کاربر قرار دهید.

قالب studiare وردپرس یک قالب مناسب برای فروش دوره های آموزش آنلاین می باشد. این قالب آموزشی وردپرس اورجینال بوده و بر پایه ووکامرس طراحی و کدنویسی شده است  و در پاره ای از موارد بهبود کاریی نسبت به نسخه اصلی اعمال شده که در ادامه به کارکردهای آن می پردازیم. نکته مهم در خصوص قالب استاد یار این قالب برای نخستین بار در ایران توسط سان کد و در سایت راست چین ارائه شده است. آخرین نسخه ارائه شده توسط سازنده اصلی قالب (نسخه 1.1.0)می باشد. با توجه به درخواست های کاربران و بررسی ابعاد دقیق نیازهای کاربران بروزرسانی های جدید فارغ از سازنده اصلی و توسط سان کد انجام می شود.

قالب مستر استادی قالب آموزش آنلاین دیگریست که جزو بهترین و پرفروشترین پوسته های وردپرس این حوزه است.

قالب آموزش آنلاین وردپرس مستر استادی با افزونه ووکامرس کار می کند، می توانید هزینه دوره های خود را در این افزونه وارد کنید و با اتصال کردن سایت به درگاه پرداخت از خدمات پرداخت آنلاین قالب هم استفاده کنید. همچنین می توانید برای دوره تخفیف هم اضافه کنید. علاوه بر این امکان را دارید که دوره های مختلف برای دانشجویان با قابلیت فروش دوره ها به صورت اینترنتی با سیستم ووکامرس و پلاگین قدرتمند عضویت ویژه کاربران ووکامرس (woocommerce memberships ) برگزار کنید و محتوای آموزشی خود را کاملا مدیریت شده بفروشید و یا امکان فروش دوره ها به صورت پکیج را دارید که در ادامه به توضیحات آن می پردازیم.

ایجاد و فروش دوره های آنلاین می تواند بسیار سودآور باشد. اگرچه ایجاد تمام دوره های آموزشی شما ممکن است زمان ببرد اما اگر بتوانید یک دوره عالی ارائه دهید می توانند با هزینه خیلی کم به یک منبع سودآور برای شما تبدیل شود.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سهام:

2 Comments

  • تبسم
    اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ at ۰۹:۵۲

    مستراستادی جز اون دسته قالب هایی بود که خیلی تحقیق کردم راجع بهش و نهایتا در سایت راست چین خریدمش .کار باهاش خیلی راحته

    Reply
    • اذر
      فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ at ۱۰:۴۶

      ولی من استادیار راست چین رو دارم خیلی خوب بود.

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *