سونی یک کنترلر ویژه  هدست VR نسل بعدی را برای پلی استیشن 5 معرفی کرده است. درواقع، در حالی است که ما هنوز خود این هدست را ندیده ایم، این شرکت کنترلر‌های VR را که با آن سازگار هستند نمایش داد. کنترلر‌ها دارای یک شکل “گوی” منحصر به فرد هستند که به گفته سونی برای افرادی که دارای دست‌های کوچک و بزرگ هستند، طبیعی و راحت است.

بیشتر این فناوری از کنترل کننده DualSense گرفته شده است، اما موارد جدید دیگری نیز وجود دارد. کنترل کننده‌های VR توسط هدست با استفاده از “حلقه ردیابی” در پایین هر کنترل کننده ردیابی می‌شوند. همچنین، سونی سیستم بازخورد لمسی را به طور خاص برای این فاکتور بهینه سازی کرد. محرک‌های سازگار بیشتر به غوطه وری کمک می‌کند و  محرک‌های L2 و R2 مستقیماً از کنترل کننده DualSense برداشته می‌شوند. به لطف یک موتور کوچک که کششی کنترل شده توسط بازیکن ایجاد می‌کند،   کنترل کننده‌ها می‌توانند انگشتان شما را از طریق مناطق حساس به لمس که انگشتان شست، اشاره و انگشتان میانی را در آن‌ها قرار می‌دهید، حرکات را تشخیص دهند.

کنترلر‌های VR جدید سونی برای پلی استیشن 5 دکمه‌های فشاری منظم نیز وجود خواهد داشت و  هر کنترل کننده VR مانند نصف DualSense است. در سمت چپ یک بخش آنالوگ، دکمه‌های مثلث و مربع  و  L1، L2  و دکمه ایجاد وجود دارد. کنترل کننده سمت راست دارای دکمه‌های آنالوگ دیگر، دکمه‌های ضربدری و دایره‌ای، R1، R2 و دکمه گزینه‌ها است. L1 و R1 به عنوان دکمه‌های “گرفتن” برچسب گذاری شده اند، که برای برداشتن وسایل در بازی استفاده می‌شوند. این هدست در سال 2022 وارد بازار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *