این روزها بحث شبکه اجتماعی گفتگومحور کلاب هاوس بسیار داغ است. این شبکه اجتماعی فعلاً به شکل محدود برای iOS عرضه شده و عضو شدن در آن نیازمند دعوتنامه است. کلاب هاوس بیشتر برمبنای گفتگوهای صوتی گروهی بنا شده و اتاق‌هایی در آن برای بحث در مورد موضوعات مختلف روز ایجاد شده است. ویژگی Voice Chat یا چت صوتی برای اولین بار در ماه دسامبر به تلگرام اضافه شد.

این ویژگی قابلیت تماس‌های صوتی اینترنتی داخل تلگرام را به طرح چشم گیری افزایش داده بود. اکنون تلگرام یک برزورسانی بزرگ را عرضه کرده که قابلیت‌های Voice Chat را افزایش می‌دهد. اولین بخش بروزرسانی جدید، تماس‌های صوتی بدون هیچ محدودیتی است. کاربران و ادمین‌های کانال‌ها اکنون می‌توانند تماس‌های صوتی را با حضور میلیون‌ها کاربر داخل تماس خود برقرار کنند.

در این آپدیت در گفتگوهای صوتی که اعضا بی‌صدا یا mute‌ باشند چنانچه حرفی برای گفتن داشته باشید می‌توانید با فشردن یک دکمه دستتان را بلند کنید. ادمین‌ها سپس می‌توانند در صورت تمایل به شما اجازه صحبت کردن بدهند. همچنین با این‌که برخی گفتگوهای صوتی خصوصی و موقتی هستند برخی از گفتگوهای مفید را مدیران چت صوتی می‌توانند ضبط کنند. البته ضبط شدن مکالمه به اطلاع تمامی اعضا خواهد رسید.

امکان ساخت لینک برای شنونده و گوینده، عناوین چت صوتی و همچنین امکان گفتگو با سلبریتی‌ها و اشخاص مهم در کانال آن‌ها هم اضافه شده است. به این ترتیب می‌توانید گروه‌هایی برای صحبت ایجاد کنید که دقیقاً کار کلاب هاوس را انجام می‌دهند. با این تفاوت که نیازی به دعوتنامه نیست، کاربران اندرویدی هم می‌توانند به گفتگو ملحق شوند و همچنین اعضای بیشتری از دوستانتان احتمالاً عضو تلگرام هستند.

تلگرام همچنین ویژگی‌های دیگری را نیز با این بروزرسانی به پیام رسان خود اضافه کرده است. شما همچنین می‌توانید هنگام پخش پیام‌های صوتی طولانی، از نقطه‌ای که پخش را متوقف کرده بودید ادامه دهید. و در آخر، کاربران اندروید تلگرام اکنون می‌توانند تعیین کنند که با کشیدن به سمت چپ در یک گفتگو چه عملیاتی انجام شود: بایگانی گفتگوها، سنجاق کردن، بی‌صدا کر دن، حذف یا علامت‌گذاری گفتگوها به عنوان خوانده شده (در iOS تمانی فعالیت‌های کشیدنی مورد نظر همیشه در دسترس هستند و به روش کشیدنی بستگی دارند).

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *