ریلمی ساعاتی پیش رسما مدل جدید گوشی‌های سری ریلمی 8، یعنی ریلمی 8 و ریلمی 8 پرو را رونمایی کرد. بررسی کلی نشان می‌دهد گوشی‌های سری ریلمی 8 شباهت‌های محسوسی با سری ریلمی 7 دارند. این گوشی‌های هوشمند تفاوت‌ها و شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و ریلمی تنها از عرضه نسخه پرو در کشورهای اروپایی خبر داده و ظاهرا ریلمی 8 استاندارد تنها در بازار هند به فروش می‌رسد.

ریلمی 8 پرو

فرار از مقایسه با مدل قبلی برای Realme 8 Pro دشوار خواهد بود. به روزرسانی بارز، دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی است. ریلمی 8 پرو در برخی بخش‌ها پیشرفت کرده و در برخی بخش‌ها قدمی روبه‌عقب برداشته است؛‌ به‌همین‌دلیل، این دستگاه را نمی‌توانیم پیشرفتی همه‌ جانبه‌ درمقایسه‌ با ریلمی 7 پرو به‌حساب بیاوریم و حتی مقایسه‌ ریلمی 8 پرو با ریلمی 6 پرو منطقی به‌نظر می‌رسد.

هر سه مدل مجهز به اسنپدراگون 720G هستند. ریلمی زمان زیادی را صرف بهینه سازی رابط کاربر Realme UI برای کار با آن تراشه خاص کرده است. همراه با C25 که روز دوشنبه عرضه شد، 8 و 8 پرو اولین دستگاه هایی هستند که در خارج از چین با نسخه‌ 2.0 رابط کاربری Realme UI عرضه می‌شوند. این گوشی هوشمند در دو نسخه مجهز به 6 و 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد که البته هردوی آنها 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند و می‌توانید از کارت حافظه هم برای آنها استفاده کنید.

ریلمی برای این محصولش دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی سامسونگ HM2 را درنظر گرفته که از ترکیب پیکسل 9 در 1 پشتیبانی می‌کند و همچنین اندازه پیکسل 0.7 میکرومتر دارد. این دوربین که اندازه سنسور 1/1.52 اینچ و دریچه دیافراگم f/1.9 دارد، در محیط‌های تاریک تصاویر مناسبی ثبت می‌کند. در کنار سنسور 108 مگاپیکسلی، از دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید هم بهره می‌برد. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی به یک دوربین 16 مگاپیکسلی با f/2.45 دسترسی دارند.

حالت بهبودیافته‌ی Super Nightscape بخش نرم‌افزاری کار را زیر پوشش قرار می‌دهد و قابلیت مشابهی با نام Ultra Nightscape Video در حالت فیلم‌برداری ارائه می‌شود. ریلمی 8 پرو در حالت فیلم‌برداری از Starry Mode نیز پشتیبانی می‌کند. اگر یک ساعت به گوشی زمان بدهید، می‌تواند 240 فریم (هر 15 ثانیه یک‌بار) بگیرد و آن‌ها را به ویدیویی هشت‌ثانیه‌ای تبدیل کند تا حرکت آسمان شب دیده شود.

صفحه ‌نمایش ریلمی 8 پرو 6.4 اینچی سوپر AMOLED است که تفاوت‌هایی با صفحه‌نمایش ریلمی 7 پرو دارد و از آن روشن‌تر است (1000 نیت). صفحه ‌نمایش گوشی جدید ریلمی از نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتز پشتیبانی می‌کند و متأسفانه نرخ نوسازی آن به 60 هرتز می‌رسد. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی ریلمی 8 پرو با هر بار شارژ بیست ساعت ویدیو در یوتیوب پخش و امکان هشت ساعت بازی را فراهم می‌کند و که از فناوری شارژ 50 واتی پشتیبانی می‌کند. قیمت ریلمی 8 پرو برای نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128  گیگابایت حافظه داخلی به 382 دلار می‌رسد. در کشور هند این محصول در نسخه پایه 250 دلار قیمت دارد.

ریلمی 8

ریلمی 8 نیز را با مدل پیشین خود، یعنی ریلمی 7، می‌توان مقایسه کرد. در این گوشی جدید به‌جای صفحه‌نمایش 90 هرتز IPS LCD از از صفحه‌نمایش 60 هرتز سوپر AMOLED استفاده شده است. در ریلمی 8 از همان پنل ریلمی 8 پرو استفاده شده و بدین‌ترتیب، با صفحه‌نمایشی طرف هستیم که ابعادش 6.4 اینچ و نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتز و حداکثر روشنایی‌اش 1000 نیت دارد. مدل عادی ریلمی 8 از پردازنده‌ هلیو G95 مدیاتک استفاده می‌کند که پیش‌تر در ریلمی 7 پرو نیز استفاده شده بود. ریلمی می‌گوید در سیستم خنک‌کننده به‌جای فیبرکربن از مس استفاده کرده است تا عملکردش 14 درصد بهبود پیدا کند.

روی پنل پشتی آن دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی قرار دارد که با دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و سیاه و سفید همراهی می‌شود. باتری این دستگاه 5000 میلی آمپر ساعتی است که از فناوری شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند، بنابراین در مدت 65 دقیقه بطور کامل شارژ می‌شود.

ریلمی 8 اگرچه بطور استاندارد از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما در نسخه پایه تنها 4 گیگابایت رم وجود دارد، با این حال امکان سفارش آن با 6 و 8 گیگابایت رم هم وجود دارد. این دستگاه در بازار هند با قیمت پایه 210 دلار عرضه می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *