موبایل و تبلت

شیائومی از گوشی تاشوی می میکس فولد رونمایی کرد

شیائومی در مراسمی از نخستین گوشی تاشوی خود با نام می میکس فولد پرده برداری کرد. این گوشی هوشمند از نمایشگر داخلی 8.01 اینچی با پشتیبانی از دالبی ویژن، رزولوشن 2K یا 1860 در 2480 پیکسل و نسبت تصویر 4:3 بهره می‌برد. این نمایشگر امولد با قابلیت پشتیبانی از +HDR10 و حداکثر روشنایی 600 نیت، تراکم پیکسلی برابر 387 پیکسل در هر اینچ دارد.

لولای U شکل مورد استفاده در این گوشی تاشو در مقایسه با لولاهای مورد استفاده در دیگر گوشی‌های تاشو 27 درصد سبک‌تر است. این دستگاه در تست اطمینان 200 هزار بار خم شده و سپس تا یک میلیون بار مورد آزمایش قرار گرفته است. در بیرون این گوشی هوشمند یک نمایشگر 6.52 اینچی امولد با پشتیبانی از دالبی ویژن قرار گرفته که درون آن یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. این نمایشگر با رزولوشن 840 در 2520 پیکسل و حداکثر روشنایی 900 نیت، رفرش ریت 90 هرتز دارد.

در وجود چنین صفحه نمایش بزرگی شیائومی حالت دسکتاپ را ارائه کرده که امکان اجرای چندین پنجره هم زمان با قابلیت تغییر اندازه پنجره‌ها را می‌دهد. کافی است که انگشت بر روی صفحه کشیده شود تا حالت دسکتاپ فعال شود. یکی نکات برجسته درباره گوشی می میکس فولد شیائومی به‌کارگیری تراشه پردازش تصویر اختصاصی Surge C1 است. این تراشه که توسط خود شیائومی توسعه پیدا کرده، وظیفه فوکوس خودکار، تنظیم خودکار نوردهی و تنظیم خودکار تعادل نور سفید را بر عهده دارد. همچنین شیائومی ادعا می‌کند پردازش تصویر با Surge C1 مصرف انرژی کمتری نسبت به چیپست اصلی مصرف می‌کند.

فناوری جالب دیگری که برای اولین بار در گوشی MI MIX Fold یافت می‌شود، لنز مایع است. در دوربین تله فوتو این گوشی از یک لنز ساخته شده از یک پوشش انعطاف پذیر استفاده شده که حاوی یک مایع شفاف است. این عدسی درست همانند چشم انسان قادر به تغییر شکل است و می‌تواند بر روی سوژه‌های در فواصل مختلف فوکوس کند. برای تغییر شکل عدسی از یک موتور الکتریکی با دقت بالا استفاده شده است. خبر خوب اینکه این لنز به خوبی در بازه دمایی منفی 40 درجه سانتی‌گراد تا مثبت 60 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است و محدودیتی ندارد.

لنز مایع دوربین تله فوتو گوشی Mi Mix Fold شیائومی قادر به بزرگ نمایی 3 تا 30 برابری است. این لنز قادر به فوکوس از فاصله حداقل 3 سانتی متری است و می‌توان از حسگر 8 مگاپیکسلی آن برای گرفتن تصاویر ماکرو هم استفاده کرد. دوربین اصلی گوشی از یک حسگر 108 مگاپیکسلی 1/1.52 اینچی ISOCELL HM2 سامسونگ با لنز 7 تکه بهره می‌برد. این حسگر هر 9 پیکسل را در 1 پیکسل تجمیع می‌کند که حاصل آن پیکسل‌هایی با اندازه 2.1 میکرومتر است. با این حال خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست. همچنین یک دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری در پشت گوشی می میکس فولد یافت می‌شود. این دوربین دارای گشودگی f/2.4 است.

شیائومی می میکس فولد از پردازنده‌ اسنپدراگون 888 کوالکام به‌همراه حافظه‌ رم 3200 مگاهرتزی LPDDR5 و حافظه‌ ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کند. پیکربندی پایه‌ گوشی تاشدنی شیائومی دارای 12 گیگابایت حافظه‌ی رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است، پیکربندی دوم همین مقدار حافظه‌ رم را با 512 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد و در نهایت قوی‌ترین پیکربندی می میکس فولد از 16 گیگابایت حافظه‌ رم و 512 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی استفاده می‌کند. انرژی این گوشی هوشمند توسط یک باتری 5020 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی می میکس فولد برای ارائه یک تجربه صوتی فوق‌العاده از چهار اسپیکر بهره می‌برد که توسط شرکت هارمن کاردن بهینه شده‌اند.

گوشی Mi Mix Fold شیائومی در دو نسخه با قاب پشتی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس و قاب سرامیکی عرضه می‌شود. قیمت نسخه پایه گوشی Mi Mix Fold شیائومی 1520 دلار است. درحالیکه نسخه های 12/512 گیگابایت و 16/512 گیگابایت به ترتیب با قیمت 11000 یوان و 13000 یوان به فروش خواهند رسید.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا