بیماری همه گیر COVID-19 صنعت هواپیمایی را به شدت تحت تأثیر قرار داد و چندین شرکت هواپیمایی در سراسر جهان هنوز با اثرات همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. در اوج همه گیری در سال 2020، بسیاری از فرودگاه ها برای مدت طولانی تعطیل شدند. ترس از انتقال سریع ویروس از طریق هواپیماها وجود داشت. حتی با کاهش محدودیت های سفر هوایی، شرکت های هواپیمایی پروتکل غربالگری گسترده ای را برای اطمینان از ایمنی مسافران هوایی ایجاد کرده اند.

در حال حاضر، یک شرکت سوئیسی، با نام UVeya، ربات هایی را تولید کرده که با استفاده از نور ماورا بنفش، هواپیماهای مسافربری را قبل از سوار شدن انسان به هواپیما از هرگونه ویروس پاک می کنند. UVeya در حال انجام آزمایشات پایلوت روی هواپیماهای شرکت Helvetic Airways متعلق به مارتین ابنر، میلیاردر سوئیسی است.

در آزمایش های پایلوت مشخص خواهد شد که آیا این ربات ها واقعاً قادر به از بین بردن همه ویروس های هواپیما از طریق نور UV هستند یا خیر. به طور همزمان، تأثیر خود تابش اشعه ماورا بنفش در فضای داخلی هواپیما نیز در حال بررسی است. قبل از اینکه ربات های اسپری UV برای استفاده ایمن تایید شوند، تولیدکننده ربات باید تمام نگرانی های ایمنی را برطرف کند.

Jodoc Elmiger، بنیانگذار UVeya، می گوید که سازندگان هواپیما باید سیستم ویروس کش را تأیید کنند و آنها پس از بسیاری از چنین ضد عفونی کننده های UV، در حال بررسی تأثیر نور ماورا بنفش بر روکش داخلی هواپیما هستند. Elmiger اطمینان دارد که پاک کننده های ربات حتی با وجود Covid-19 که هنوز رواج دارد می توانند امنیت مردم پرواز را تضمین کنند. UVeya در حال حاضر دارای سه ربات پخش کننده UV است و یکی از آنها را در هواپیمای Helvetic در فرودگاه زوریخ آزمایش می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *