سونی بروزرسانی نرم افزاری جدید خود را برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر کرده که شامل برخی از پیشرفت های غافلگیرانه در پشتیبانی از HDR و نرخ رفرش ریت 120 است. اما شاید بزرگترین ویژگی این بروزرسانی، امکان ذخیره بازی های PS5 روی یک هارد اکسترنال است که مدیریت حافظه داخلی کنسول حالا کار راحت‌تر خواهد بود و می‌توانید با محدودیتی کمتر، بازی‌های بیشتری داشته باشید.

همچنین در به‌روزرسانی جدید پلی استیشن 5 سونی، امکان خاموش کردن خودکار حالت HDR در بازی‌ها و برنامه‌هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند نیز وجود دارد. حالا دیگر نیازی ندارید برای استفاده از محتوای SDR، زمان زیادی را در تنظیمات کنسول بگذرانید تا حالت HDR را خاموش کنید و کنسول شما به صورت خودکار با تشخیص نوع محتوا، این کار را برای شما انجام خواهد داد.

در کنار بهبود در زمینه کنترل حالت HDR، این آپدیت کنترل خروجی HDMI و ارتباط با تلوزیون و مانیتور را نیز بهبود داده است و می‌توانید با قابلیت One touch play، با روشن کردن کنسول PS5 خود، به صورت خودکار تلوزیون متصل به کنسول را نیز روشن کنید. همچنین نیازی به انتخاب خروجی HDMI که کنسول به آن متصل است نیست و این مورد نیز به صورت خودکار انجام می‌شود.

سونی همچنین در این به روزرسانی از مانیتورهای رایانه ای بیشتری با 120 هرتز پشتیبانی می کند. اگر مانیتور PC 1080p دارید که از 120 هرتز پشتیبانی می کند، اکنون با این نرخ تازه سازی با پلی استیشن 5 کار کند. متأسفانه، پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) هنوز در پلی استیشن 5 وجود ندارد. از جمله دیگر قابلیت‌های اضافه شده در آخرین به‌روزرسانی منتشر شده برای کنسول پلی استیشن 5 می‌توان به اضافه شدن گزینه‌ای برای غیرفعال کردن سریع چت درون بازی، امکان جستجوی بهتر بین بازی‌های خریداری شدن و پنهان کردن بازی‌ها در Library اشاره کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *