نرم افزار و اینترنت

پایان پشتیبانی از ادوبی فلش در ویندوز 10 از ماه ژوئیه امسال 

ادوبی فلش به پایان راه خود می رسد. میخ آخر تابوت آن از طرف مایکروسافت است. حتی بعد از اینکه ادوبی رسماً پشتیبانی از فلش را در آخرین روز سال 2020 پایان داد، فلش همچنان جزئی از ویندوز 10 بوده تا زمانی که مایکروسافت نسخه 21H1 را برای ویندوز 10 منتشر نکند.

عرضه جدید این به روزرسانی در این ماه آغاز می شود و باعث حذف مولفه فلش از سیستم عامل می شود. سایت ورج این تغییر را با به روزرسانی ارسال شده در وبلاگ ویندوز ذکر کرد. با عنوان “به روزرسانی در پایان پشتیبانی Adobe Flash Player”، این مقاله بیان می کند که یک کامپوننت به نام “Update for the removal of Adobe Flash Player” از ماه ژوئیه در نسخه به روزرسانی تجمعی ویندوز 10 شامل می شود. ماشین های موجود در ویندوز 8.1، ویندوز سرور 2012 و ویندوز جاسازی شده 8 استاندارد نیز این کامپوننت را از طریق Monthly Rollup and Security Only Update دریافت می کنند.

Adobe Flash زمانی برای اجرای برنامه های چندرسانه ای تعاملی مانند بازی ها یا برنامه ها مستقیماً از مرورگر وب در اواخر دهه 90 و اوایل 2000 استفاده می شد. استانداردهای وب باز مانند HTML5 ، WebGL و WebAssemble همه جایگزین فلش پلیر شدند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا