گوگل تصمیم گرفته یکی از قابلیت‌های جدید مرورگر کروم برای حفاظت از حریم شخصی کاربران موسوم به Samesite را غیرفعال کند تا از دیده نشدن بخش‌هایی از وب سایت‌های مختلف جلوگیری کند.

قابلیت مذکور با این هدف به مرورگر کروم افزوده شده تا قسمت‌هایی از وب سایت‌ها که ایمن نبوده و موجب نشت اطلاعات کاربران می‌شوند، بلوکه شوند. اما گوگل تصمیم گرفته فعلاً این قابلیت را از کار بیندازد تا همه وب سایت‌ها به طور کامل دیده شوند و کاربران هیچ بخشی از آنها را از دست ندهند.

گوگل به طور موقت ویژگی خود را که در کروم 80 راه اندازی کرده بود، به حالت قبل برگرداند. در ماه فوریه، غول فناوری شروع به اجرای یک سیستم طبقه بندی جدید کوکی کرد که به منظور جلوگیری از سوء استفاده از آسیب پذیری های کوکی و برای جلوگیری از ردیابی در کروم طراحی شده بود.

گوگل می‌گوید بیشتر برنامه نویسان برای تغییر آماده شده‌اند – این ویژگی بر ای اولین بار در اواسط سال 2019 فاش شد. اما این شرکت تصمیم به عقب انداختن اجرای آن دارد، زیرا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که وب سایت‌های ارائه دهنده خدمات ضروری، مانند بانکداری، فروشگاه‌های آنلاین، خدمات دولتی و مراقبت‌های بهداشتی، در این شرایط دشوار همچنان در دسترس باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *