در جهت پاسخ به تحریم ها و ممنوعیت های صادراتی آمریکا، هواوی در حال تمهیداتی برای رهایی از وابستگی خود به سیستم عامل اندروید گوگل یا حداقل قطعات اختصاصی آن بوده است. اگرچه به نظر می رسد یک تلاش حماسی برای جایگزینی اندروید باشد، اما هواوی برنامه دارد که سیستم عامل هارمونی را تقریباً در همه بازارهای هوشمند حضور داشته باشد.

یکی از محدودیت های سیستم عامل هارمونی، عملکرد آن روی گوشی‌های هوشمند مختلف است. به نظر می رسد که سیستم عامل هارمونی فعلا مختص تراشه های کایرین های‌سیلیکون توسعه یافته، ولی اندروید با تراشه شرکت‌های مختلف از نظیر کوالکام و مدیاتک کار می‌کند که امکان اجرای آن را در اکثر گوشی های جهان فراهم می کند. اکنون گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه سیستم عامل هارمونی برای اجرای آن در پلتفرم های کوالکام و مدیاتک تحت توسعه قرار گرفته، که این بدان معناست، می تواند روی گوشی های فراتر از پرچمداران هواوی نیز اجرا شود.

با این حال، فراتر از تلفن های هوشمند خاص خود، اکنون شایعاتی مبنی بر اینکه هواوی می خواهد پلتفرم جدید خود را به سایر گوشی ها از جمله رقبا و هموطنان خود در چین گسترش دهد، وجود دارد. در حال حاضر گوشی‌های برندهای چینی مانند شیائومی، اوپو و ویوو بدون سرویس‌های گوگل در چین به فروش می‌رسند، بنابراین استفاده از هارمونی جای چندان تعجبی نخواهد داشت. اگر هارمونی در ادامه مسیر به گفته توسعه‌دهندگان همچنان شبیه به یک پوسته اندروید باقی بماند، استفاده از آن بجای سیستم عامل موبایل گوگل چندان برای تولیدکنندگان منطقی نخواهد بود. با این وجود اگر تولیدکنندگان چینی به سمت هارمونی بروند، سهم این سیستم عامل افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *