هفته گذشته کلاب هاوس اعلام کرد که اپلیکیشن اندرویدی مورد انتظار خود را منتشر خواهد کرد که در نهایت روی گوگل پلی استور در دسترس کاربران قرار گرفت. اپلیکیشن اجتماعی صوتی زنده Clubhouse بیش از یک سال پیش به طور انحصاری در iOS راه اندازی شد و علی رغم سیستم فقط دعوت، به سرعت شاهد محبوبیت گسترده ای بود. این امر تا حدی توسط چهره های برجسته و افراد مشهوری که در پلتفرم ظاهر می شدند، دامن می زد. با توجه به محبوبیت آن، سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک نیز اعلام کرده اند که قصد ورود به فضای صوتی زنده را دارند.

در مارس 2021، مشخص شد که کلاب هاوس به زودی در اندروید راه اندازی می شود و نسخه بتای اندروید اکنون برای مخاطبان خاص در دسترس است. تیم کلاب هاوس با انتشار پستی در وبلاگ خود، گفت که حتی اگر رویکردی سنجیده در رشد داشته باشد، این شرکت در سال جاری افزایش قابل توجهی در پایگاه کاربران iOS خود را نشان داد، چراکه مردم بیش از حد معمول دوستان خود را به این پلتفرم دعوت کردند. این امر باعث قطع شدن سرور و الگوریتم های متأثر از آن شد که برای کنترل بار از این نوع طراحی نشده اند. در نتیجه، شرکت مجبور شد تمرکز خود را به سمت گسترش تیم خود برای حل مشکلات به جای ایجاد ویژگی های جدید تغییر دهد.

اما این امر همچنین باعث شده است که کلاب هاوس به نیاز به تجربیات صوتی جهانی پی ببرد، از این رو تصمیم گرفته شده که اکنون از طریق پلتفرم فراتر برود. اپلیکیشن بتای اندروید اکنون می توان از Google Play دانلود کرد، اما در حال حاضر فقط در ایالات متحده در دسترس است. این شرکت بار دیگر قصد دارد به تدریج مقیاس را افزایش دهد و ابتدا این اپلیکیشن را در ایالات متحده و به دنبال آن سایر کشورهای انگلیسی زبان و در نهایت بقیه در دسترس قرار دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *