سایت UploadVR به تازگی شایعات هیجان انگیزی را در رابطه با هدست واقعیت مجازی نسل بعدی برای پلی استیشن 5 فاش کرده که به نظر می رسد که این هدست نسل بعد رزولوشن 4K، ردیابی چشم و موتور لرزش برای بازخورد لمسی را ارائه می دهد. طبق گفته UploadVR، وضوح این هدست جدید باید 4000 در 2040 پیکسل بوده و به هر چشم 2000 در 2040 پیکسل بدهد. برای مقایسه، وضوح تصویر واقعی پلی استیشن VR برابر با 960 در 1080 پیکسل در هر چشم بود، بنابراین این از هر جهت تقریباً دو برابر خواهد بود یا حتی هدست‌ های بهتری نظیر Oculus Quest 2 نیز به حداکثر رزولوشن 1832 در 1920 پیکسل دست یافته‌اند.

البته لازم به ذکر است که برخلاف Quest 2، سونی قبلاً اعلام کرده بود که هدست پلی استیشن همچنان با سیم بوده و از یک کابل برای اتصال به سیستم پلی استیشن 5 استفاده می شود. به گفته UploadVR، این یک کابل USB-C خواهد بود که با توجه به اینکه سونی به وضوح یک درگاه را در قسمت جلوی پلی استیشن 5 قرار داده است تعجب آور نیست.

UploadVR همچنین اطلاعات جالبی در مورد چگونگی پر کردن پیکسل های اضافی PlayStation VR دارد. منابع آن می گویند که این هدست، چشم کاربران را ردیابی می کند تا بتواند رندر foveted را انجام دهد، جایی که تصویر فقط در جایی که شما نگاه می کنید کاملاً واضح است و در دید محیطی شما تارتر می شود. این قابلیت چگونگی درک واقعی چشم شما از دنیای محیط را شبیه سازی کرده و به شما اجازه می دهد تا رایانه (یا در این حالت کنسول) با کارایی بهتر و بدون نیاز به ارائه کامل موارد با وضوح بالا که به هیچ وجه به آن نگاه نمی کنید، کار کند.

UploadVR همچنین ادعا می‌کند که هدست نسل بعدی از ردیابی داخلی (inside-out tracking) استفاده خواهد کرد. به این شکل بر خلاف واقعیت مجازی نسل قبلی سونی که از یک دوربین ثابت برای تشخیص وضعیت کاربر بهره می‌برد، این بار شاهد قرار گرفتن دوربین‌ها روی بدنه‌ی خود هدست هستیم که دین شکل دقیق‌تر می‌تواند موقعیت شما در داخل یک اتاق را تشخیص دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *