کنسول و بازی

انتشار آپدیت ماه مه 2021 ایکس باکس با امکانات جدید

مایکروسافت با به روزرسانی ماهانه دیگری برای کنسول های خانواده ایکس باکس دوباره برگشته و طبق معمول، این مورد پیشرفت های قابل توجهی را به ارمغان می آورد که باید تجربه شما را بسیار بهتر کند. این به روزرسانی ها برای Xbox One و Xbox Series X|S، در دسترس هستند و همچنین برخی از به روزرسانی های مربوط به اپلیکیشن های ایکس باکس در دستگاه های دیگر نیز وجود دارد.

اول از همه، یکی از پیشرفت های قابل توجه در Quick Resume است که ویژگی فقط در Xbox Series X|S موجود است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد بدون اینکه بارگزاری مجدد کنند، به سرعت بین بازی های مختلف پرش کنند و مایکروسافت می گوید این به روزرسانی قابلیت را سریعتر و قابل اعتمادتر می کند. علاوه بر این، بازی هایی که از Quick Resume پشتیبانی می کنند دارای یک برچسب جدید در کنار آنها هستند تا شناسایی آنها آسان تر شود و همچنین یک گروه جدید در کتابخانه بازی های شما وجود دارد که تمام بازی های ذخیره شده در Quick Resume را لیست می کند تا بتوانید آنها را با سرعت بیشتری راه اندازی کنید.

مورد بعدی پشتیبانی از Passthrough Audio برای اپلیکیشن های رسانه ای مانند Disney+ ،Apple TV ،Plex و Vudu است. این تنظیم اجازه می دهد تا رمزگشایی صدا کنسول را دور زده و مستقیماً به بلندگوهای متصل به HDMI شما رفته تا کیفیت صوتی بهتری داشته باشید. در تنظیمات صدای کنسول Xbox می توانید Passthrough audio را فعال کنید و هنگام استفاده از اپلیکیشنی که ویژگی را فعال می کند، راهنما نشانگر را نشان می دهد.

به روزرسانی دیگر مربوط به کنترل والدین است و به کودکان اجازه می دهد تا به هر عنوان درخواست دسترسی به بازی های چند نفره را داشته باشند. اپلیکیشن Xbox Family Settings به والدین اجازه می دهد تا ویژگی های چندنفره را به طور کلی غیرفعال کنند، اما اکنون والدین می توانند آن را برای بازی های خاص فعال کنند اگر آنها را مناسب تر بدانند. سایر به روزرسانی های کوچک شامل پس زمینه پویای جدیدی به نام Motes است و برای کاربران Xbox Game Pass، در مرکز توجه Game Pass hub اکنون بدون تمایل به باز کردن صفحه بازی، به طور خودکار تریلرهایی را برای بازی ها پخش می کند.

جدا از ویژگی های خاص کنسول، مایکروسافت اعلام کرد که اپ Xbox برای Android و iOS اکنون می تواند کاربران را در هنگام آنلاین بودن به دیگران اطلاع دهد، و صفحه دستاوردها با آمار جدید بازی مانند زمان پخش و در آخر، عملکرد و قابلیت اطمینان ارسال پیام در اپ Xbox بهبود یافته است. سرانجام، مایکروسافت نیز اعلام کرد که اپلیکیشن Xbox One SmartGlass برای رایانه در ژوئن متوقف خواهد شد، به این معنی که دیگر نمی توانید آن را دانلود کنید و هیچ به روزرسانی جدیدی نیز برنامه ریزی نشده است. مایکروسافت توصیه می کند از اپ Xbox برای پیام رسانی به دوستان و مدیریت دانلودهای Game Pass استفاده کنید.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا