مدیاتک امروز از تراشه جدید 5G خود با نام Dimensity 900 رونمایی کرد که برای گوشی های هوشمند میان رده توسعه یافته است. این تراشه جدید براساس فناوری فرآیند 6 نانومتری ساخته شده و به عنوان یک به روزرسانی منطقی از سری Dimensity 800 با پردازنده سریعتر و گزینه های اتصال بهتر ارائه می شود.

تراشه جدید Dimensity 900 یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای با دو خوشه دارد – یکی با دو هسته Cortex-A78 که سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز داشته و شش واحد دیگر Cortex-A55 که سرعت 2 گیگاهرتز را برای بهره وری فراهم می کند. این چیپست از دوربین هایی با رزولوشن 108 مگاپیکسل و ضبط ویدیو تا 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

تلفن های هوشمند با چیپست Dimensity 900 می توانند دارای صفحه نمایش های فول اچ دی پلاس با حداکثر سرعت تازه سازی 120 هرتز و آخرین استانداردهای حافظه – حافظه رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 باشند. ویژگی دیگری که مدیاتک واقعاً به آن افتخار می کند پشتیبانی از Dual 5G است – گوشی ها عملاً قادر به کار همزمان در دو شبکه 5G و همچنین ترکیب یک شبکه 5G با شبکه قدیمی تر هستند. شرکت تراشه تایوانی مشخص نکرد که چه زمان شاهد خواهیم بود گوشی های هوشمند دارای این پلتفرم در بازار وجود دارد، اما با توجه به این واقعیت که در حال حاضر مورد معیار قرار گرفته، امیدوارم که به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *