نرم افزار و اینترنت

آپدیت جدید ادوبی فتوشاپ با قابلیت اجرا روی ویندوز 10 مبتنی بر ARM

در سال 2019 ، مایکروسافت سرفیس پرو ایکس را معرفی کرد؛ اولین دستگاه سرفیس در شش سال گذشته که با پردازنده مبتنی بر ARM کار می کند و اولین دستگاهی که به طور رسمی ویندوز 10 را اجرا می کند. همچنین اعلام کرد که در حال کار با ادوبی برای آوردن مجموعه Creative Cloud Suite به ویندوز 10 در ARM است. در نوامبر 2020، سرانجام پشتیبانی بومی اپلیکیشن های قدیمی ادوبی برای دستگاه های ARM در ویندوز 10 در دسترس قرار گرفت، اما فقط به عنوان نسخه بتا.

حالا ادوبی به مرور نسخه پایدار نرم افزارهایش را در دسترس قرار داده که فتوشاپ اکنون بصورت بومی در ویندوز 10 مبتنی بر ARM بدون برچسب بتا اجرا می شود. اولین بار ذکر این مورد توسط سایت ویندوز سنترال در صفحه پشتیبانی ادوبی مشاهده شد که اکنون اشاره می کند که “از ماه مه 2021، فتوشاپ اکنون بطور بومی در دستگاه های 64 بیتی ARM ویندوز 10 اجرا می شود”.

سیستم مورد نیاز برای اجرای این نرم افزار شامل یک دستگاه Windows 10 ARM است که دارای ویندوز 10 نسخه 64 بیتی v19041.488.0 (Win10 20H1) با حداقل 8 گیگابایت رم است، اگرچه 16 گیگابایت رم توصیه می شود. علاوه بر این، ویژگی های زیر در حالت بومی پشتیبانی نمی شوند:

– Import, Export and playback of embedded video layers
– Shake Reduction filter
– Invite to Edit workflows are not supported. To learn alternative ways to send invitations via Web, see Access and edit shared cloud documents.
– Preset Syncing is not on by default
– Windows Dial Support
– Generator and related features
– Opening or placing U3D files
– Starting Photoshop from Lightroom ‘Edit In’ command
– Oil Paint Filter
– Spell Checking and hyphenation for Hebrew and Arabic languages
– Plugin Marketplace panel

ادوبی اعلام کرده است که این ویژگی ها بعداً اضافه خواهد شد اما هنوز از یک بازه زمانی مشخص نام نبرده اگر دستگاه Windows 10 ARM دارید، می توانید برای دانلود فتوشاپ به صفحه پشتیبانی آن بروید و آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. این شرکت هشدار داده است که نسخه های قدیمی این نرم افزار برای ویندوز روی ARM طراحی نشده و همچنین روی آن آزمایش نشده است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا