نرم افزار و اینترنت

واتس اپ در مقابل واتس اپ بیزینس: تفاوت چیست؟

واتس‌اپ از زمان راه‌اندازی آن در سال 2009 طی سال‌ها محبوبیت زیادی به دست آورده است. با میلیاردها کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن ها در جهان است. نسخه معمولی واتس اپ ابزار مفیدی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده شما است. و اگر صاحب یک کسب و کار هستید، واتس اپ بیزینس به عنوان یک پلتفرم عالی برای تقویت روابط تجاری بین شما و مشتریانتان عمل می کند. بنابراین، تفاوت بین واتس اپ و واتس اپ بیزینس چیست؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

تفاوت بین واتس اپ و واتس اپ بیزینس

محبوبیت و راحتی واتس اپ باعث شده تا مشاغل کوچک بیشتری از آن برای ارتباط با مشتریان استفاده کنند. از آنجایی که این پلتفرم در ابتدا برای استفاده شخصی ایجاد شده بود، مشخص شد که یک راه حل کسب و کار محور مورد نیاز است – از این رو WhatsApp Business ایجاد شد. اگر کسب و کار کوچکی دارید، ممکن است بخواهید از واتس اپ برای کسب و کار خود استفاده کنید.

ویژگی های پروفایل واتس اپ بیزینس

واتس اپ بیزینس به شما این امکان را می دهد که پروفایلی متناسب با محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار خود ایجاد کنید. در مقایسه با واتس اپ معمولی، که در آن فقط می توانید یک عکس پروفایل، نام و توضیحات داشته باشید، نسخه بیزینس دارای ویژگی های اضافی است. در اینجا ویژگی‌های پروفایل تجاری واتس‌اپ وجود دارد که در برنامه اصلی نمی‌بینید:

  • دسته های کسب و کار
  • ساعات کاری
  • آدرس کسب و کار.
  • یک لینک به وب سایت شما
  • کاتالوگ شما

پیام‌رسانی تجاری با واتس‌اپ

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ایجاد یک رابطه سالم بین شما و مشتریانتان مهم است. واتس اپ بیزینس دارای چند ویژگی پیام رسانی اضافی برای کمک به شما در برقراری ارتباط با مشتریان است. از جمله راه حل های ارتباطی در این نسخه می توان به مواردی همچون فرصتی برای ارسال پیام تبریک، پاسخ های سریع، لیبل ها و موارد دیگر اشاره کرد. در ادامه مروری کوتاه بر هر یک از این ویژگی ها خواهیم داشت.

1. Label (برچسب)

سازماندهی خوب یک عامل کلیدی برای هر کسب و کاری است که می خواهد در بلندمدت موفق شود. ویژگی برچسب ها در WhatsApp Business به شما کمک می کند حساب خود را مرتب نگه دارید. شما می توانید برچسب های مختلفی را برای هر چت به همراه اختصاص رنگ های مختلف اختصاص دهید. این به شما کمک می کند سفارشات خود را ردیابی کنید، سرنخ ایجاد کنید و حساب WhatsApp Business خود را کنترل کنید.

2. Greeting Messages (پیام های تبریک)

اپلیکیشن واتس اپ بیزینس به شما امکان می دهد پیام های تبریک خودکار را تنظیم کنید. هر زمان که کسی برای اولین بار یا پس از 14 روز عدم مشارکت، پیامکی را به حساب واتس اپ بیزینس شما ارسال می کند، یک پیام تبریک دریافت می کند که می توانید آن را سفارشی کنید.

3. Quick Replies (پاسخ های سریع)

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است از مشتریان جدید سؤالاتی دریافت کنید. همچنین باید پاسخ دهید و به شماره های ذخیره نشده واتس اپ پیام ارسال کنید. مشتریان جدید شما ممکن است سؤالاتی بپرسند که قبلاً بارها به آنها پاسخ داده اید. برای اینکه احساس نکنید در حال تکرار خود هستید، واتس اپ بیزینس قابلیتی به نام پاسخ های سریع ارائه می دهد. برای شروع، می توانید به Settings > Quick replies بروید. وقتی این را تنظیم کردید، می‌توانید به چندین سؤال متداول پاسخ دهید.

4. Away Messages (پیام های به دور)

اگر در دسترس نیستید، همچنین می‌توانید پیام‌هایی را تنظیم کنید تا به مشتریان خود اطلاع دهید که پس از بازگشت با آنها تماس خواهید گرفت. برای فعال کردن این ویژگی، در واتساپ بیزینس به ویژگی پیام Away بروید و آن را روشن کنید. سپس، پیام‌های خودکاری را تنظیم کنید که مشتریان شما در زمان در دسترس نبودن شما دریافت خواهند کرد.

Reach Your Customers

WhatsApp Business شامل سه ویژگی است که می توانید از آنها برای دستیابی به مشتریان بیشتر استفاده کنید. این ویژگی ها به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد که پس از دیدن یک آگهی یا اطلاع از کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی، به راحتی با شما تماس بگیرند.

این ویژگی ها عبارتند از:

  • تبلیغات در فیس بوک با ایجاد تبلیغاتی که به واتس اپ منتهی می شوند.
  • افزودن واتس اپ به صفحه کسب و کار یا پروفایل خود در فیس بوک یا اینستاگرام.
  • به اشتراک گذاری لینک پیام رسانی واتس اپ کسب و کار.

همانطور که تجارت کوچک شما رشد می کند، باید مشتریان خود را بهتر مدیریت کنید. ارتباط بسیار مهم است، اما نمی توانید انتظار داشته باشید که هر روز 24 ساعت در خدمت بمانید. WhatsApp Business راه حلی ارائه می دهد که به شما کمک می کند به سوالات متداول پاسخ دهید و در کنار آن روابط بهتری ایجاد کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا