اینتل به تازگی از حافظه SSD جدید سری Optane Memory H20 برای لپ تاپ ها رونمایی کرده است. اگر این نام را رها نکند، دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – یک درایو ذخیره سازی که فناوری Optane Memory اینتل را با یک SSD QLC سنتی ترکیب می کند و ظرفیت ها و سرعت های بالاتر را در فاکتور شکل فشرده تر ارائه می دهد.

Optane Memory یک فناوری انحصاری اینتل است که برای بهبود عملکرد در برنامه ها، به ویژه هنگامی که آنها را از دستگاه های ذخیره سازی کندتر استفاده می کنید، طراحی شده و از نظر سرعت در جایی بین حافظه رم و حافظه سنتی قرار دارد. با این حال، کیت های Optane Memory به طور معمول در فرم فاکتور M.2 فروخته می شوند و فقط در اندازه های کوچک مانند 16 یا 32 گیگابایت وجود دارند، به این معنی که تقریباً همیشه به دو اسلات M.2 روی دستگاه خود احتیاج دارید.

Optane Memory H20 با حالت جامد ذخیره سازی شامل تراشه حافظه Optane و فلش NAND در یک کارت M.2 2280 است، به این معنی که هم از مزایای Optane برخوردار هستید و هم از ظرفیت بالاتر یک SSD معمولی در حالی که فقط از یک اسلات M.2 استفاده می کنید. همراه با 32 گیگابایت حافظه Intel Optane و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی QLC SSD 3D NAND، به شما سرعت خواندن و نوشتن را به ترتیب 3،300MB / s و 2100 MB / s می دهد.

هنوز هم از رابط قدیمی PCIe 3.0 استفاده می شود، بنابراین حداکثر سرعت آن در حد ممکن نیست، اما این بدان معنا نیست که سرعت آن نیز کند است. آنها همچنین قول تأخیر را برای خواندن فقط 6.75 میکرو ثانیه و برای نوشتن را 12 میکرون می دهند. در مورد دوام، اینتل 1.6 میلیون ساعت میانگین زمان بین خرابی ها را تبلیغ می کند و حداکثر 185 ترابایت برای مدل 512 گیگابایتی SSD و 370 ترابایت برای نسخه 1 ترابایتی نوشته شده است. اینتل از 20 ژوئن این موارد را برای استفاده در لپ تاپ ها، دسکتاپ های یکپارچه و رایانه های شخصی کوچک در اختیار OEM ها قرار می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *