پاناسونیک امروز از نسخه ارتقایافته لومیکس GH5 رونمایی کرد. GH5 Mark II جدید نسبتاً پیشرفته تر از نسخه قبلی خود است. GH5M2 دارای مجموعه ای از مشخصات اصلاحی بوده که بیشتر به دلیل ارتقا پردازنده جدیدتر و موتور Venus Engine است. این دوربین اکنون قادر به ضبط 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه با عمق رنگ 10 بیتی 4:2:0 بوده که نسبت به GH5 بهبود یافته که تنها می تواند با عمق 8 بیتی انجام دهد. همچنین امکان فیلم‌برداری با همین وضوح در حالت 4:2:2 نیز روی رکوردر اکسترنال اضافه شده است.

GH5M2 همچنین می تواند به طور همزمان با کیفیت 4K@60p با عمق رنگ 10 بیتی 4:2:2 در یک رکوردر اکسترنال ضبط کند. دوربین GH5 Mark II با پروفایل V-Log L پاناسونیک عرضه می‌شود که در نسخه قبلی پولی بود. این پروفایل امکان تطبیق با سایر دوربین‌های پاناسونیک را فراهم می‌کند. GH5 II همچنین دو پریست سینمایی D2 و V2 را نیز اضافه کرده است.

سنسور 20.3 مگاپیکسلی Micro Four Thirds تقریباً مشابه سنسور GH5 است. سنسور GH5M2 دارای پوشش ضد انعکاسی است که باید عارضه flare در کنار اشیا روشن جلوگیری کند. استفاده از پردازنده سریعتر باعث بهبود برخی موارد در فوکوس خودکار شده است. با این‌که این دوربین کماکان از سیستم فوکوس کنتراستی DFD استفاده می‌کند اما می‌تواند تا 2 برابر در شناسایی چشم و فوکوس روی چهره‌ها سریع‌تر عمل کند.

GH5M2 همچنین دارای لرزش گیر بهبود یافته درون بدنه بوده که با قابلیت ۶.۵ استاپ سرعت شاتر آهسته‌تر همراه است. GH5M2 از نمایشگر کوچکتر 3.0 اینچی در مقایسه با نمایشگر 3.5 اینچی GH5 بهره می برد. با این حال، این صفحه نمایش جدید دارای رزولوشن نقطه ای 1840k بالاتر بوده و در فضای باز نیز روشن تر است. خوشبختانه پاناسونیک درگاه قدیمی microUSB را نیز با USB-C با پشتیبانی از شارژ USB-PD تعویض کرده است.

ویژگی کلیدی در GH5 Mark 2 قابلیت استریم زنده به یوتیوب یا فیس‌بوک مستقیماً از خود دوربین است. تنها کافیست دوربین و یک شبکه وای‌فای در اختیار داشته باشید تا بتوانید از هرجا با GH5II استریم کنید. به جز یوتیوب و فیس‌بوک همچنین هر سرویس با پشتیبانی از RTMP/RTMPS قابلیت استریم با وضوح 1080p60 و نرخ 16Mbps را داراست. آپدیتی هم در آینده برای پشتیبانی از استریم RTP/RTSP اضافه خواهد شد.

در سایر موارد GH5 II درست مثل نسل پیش خواهد بود. از نظر ظاهری برای تشخیص دوربین جدید کافیست به بخش‌های کوچک قرمز رنگ و یا دکمه جدید F1 توجه کنید. خوشبختانه GH5 II با 400 دلار قیمت کمتر نسبت به نسل پیش به بازار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *