اکنون می توانید تعداد لایک پست ها را در اینستاگرام و فیسبوک خود پنهان کنید. پس از سال ها آزمایش در هر دو پلتفرم، فیس بوک و اینستاگرام با استفاده از تجربه انتخاب پنهان کردن تعداد لایک ها، به کاربران امکان غیرفعال کردن نمایش تعداد لایک را پست را داده و یا لایک ها را در پست های سایر کاربران در فید خود پنهان کنند.

اینستاگرام این ویژگی را پس از سالها آزمایش و فشار متخصصان برای ایجاد تغییر در پلتفرم خود، قادر می سازد. این سرویس در مطالعه ای که توسط انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلستان در سال 2017 انجام شد، به عنوان “بیشترین ضرر برای سلامت روان و سلامتی جوانان” رتبه بندی شد. کارشناسان استدلال کرده اند که حذف یک دکمه لایک یا تعداد لایک ها می تواند به کاهش اضطراب و فشارهای اجتماعی برای برخی از کاربران فیس بوک و اینستاگرام کمک کند.

سخنگوی اینستاگرام در رابطه با این موضوع می گوید:

ما آزمایش مخفی کردن تعداد لایک ها را انجام داده ایم تا ببینیم آیا ممکن است تجربه افراد را در اینستاگرام کاهش دهد. آنچه از مردم و متخصصان شنیدیم این بود که مشاهده نکردن تعداد لایک برای برخی مفید و برای دیگران آزار دهنده بود، خصوصاً به این دلیل که مردم از تعداد شمارش استفاده می کنند تا درک کنند که چه چیزی محبوب است.

 اکنون می توانید گزینه ای را برای پنهان کردن تعداد لایک ها در همه پست های فید خود در اینستاگرام و فیسبوک مشاهده کنید. یک گزینه جداگانه به شما امکان می دهد تعداد لایک های مورد نظر خود را برای دیگران پنهان کنید. همچنین می توانید تعداد شمارشها لایک ها را به صورت هر پست در اینستاگرام پنهان کنید، بنابراین انعطاف پذیری کمی بیشتر به شما امکان می دهد تا افراد بیشتر از تعداد موارد مشابه روی محتوای پست ها تمرکز کنند. سرویس فیس بوک در چند هفته آینده همین کنترل های مربوط به پست را دریافت می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *