روند عرضه‌ تراشه‌های کوالکام به صورتی است که مدل استاندارد در زمستان هر سال و مدل پلاس با بهبود عملکرد، در تابستان سال بعد معرفی می‌شود. تاکنون شاهد بوده‌ایم که مدل پلاس تراشه‌ها از نظر ساختاری شبیه به مدل استاندارد بوده‌اند و فرکانس هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی و اصلی کمی نسبت به مدل پیشین افزایش یافته است.

طبق خبرها و شایعاتی که منتشر شده، ظاهرا شرکت کوالکام قصد دارد در ماه جولای، یعنی یک ماه دیگر از این پردازنده رونمایی کند و چون دو مدل قبلی با توجه به سیاست نام‌گذاری این شرکت، با پسوند پلاس رونمایی می‌شدند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود این پردازنده نیز اسنپدراگون 888 پلاس نام داشته باشد.

تغییر بزرگ در مقایسه با اسنپدراگون 888 معمولی وجود عملکرد هسته Cortex-X1 اورکلاک شده است که با سرعت کلاک 3.0 گیگاهرتز در مقایسه با 2.84 گیگاهرتز در مدل قدیمی بهبود یافته است. این بنچمارک نشان می دهد که چهار هسته Cortex-A55 کم مصرف با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و سه خوشه Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می کنند. با تجهیز به هسته‌هایی با این مشخصات، اسنپدراگون 888 پلاس توانست در بخش تک هسته‌ای گیک‌بنچ، امتیاز 1171 و در بخش چند هسته‌ای، امتیاز 3704 را کسب کند.

در رابطه با سایر تغییرات احتمالی که اسنپدراگون 888 پلاس ممکن است به نسبت مدل استاندارد داشته باشد خبری در اختیار نداریم چون نتیجه‌ بنچمارک گیک‌بنچ تنها چیزی است که در رابطه با این محصول در اختیار داریم و در این تست هم همانطور که می‌دانید چیز خاصی افشا نمی‌شود. اما انتظار می‌رود که تا هفته‌های آینده و فرا رسیدن نیمه دوم سال جاری میلادی، از این تراشه نیز پرده برداری شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *