صوتی و تصویری

سامسونگ یک وصله پوستی OLED کشسان را به نمایش می گذارد

موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ (SAIT) نمونه اولیه ای از یک پچ پوستی OLED قابل کشش را که به عنوان ردیاب تناسب اندام کار کرده، به نمایش گذاشت. این می تواند به مچ دست متصل شود و به عنوان یک جایگزین بند تناسب اندام کار کند و همچنین چند سنسور را یکپارچه کند.

پچ در قسمت داخلی مچ قرار می گیرد بنابراین حرکت دادن مچ خود تاثیری در عملکرد نمایشگر ندارد. سامسونگ از یک ترکیب پلیمری با کشش بالا و الاستومر اصلاح شده استفاده کرده است. در این تست همچنین مشخص شده که این صفحه نمایش OLED به دلیل کشسان بودن، در مقابل کشش تا حتی 30 درصدی پوست مقاوم است و می‌تواند پس از هزار بار باز و بسته شدن مچ دست، همچنان به صورت پایدار کار کند.

به گفته سامسونگ، این اولین بار در صنعت است و حتی با پیشرفت فناوری فعلی، محققان توانستند بیشتر سنسورهای شناخته شده را با استفاده از فرایندهای تولید نیمه هادی موجود ادغام کنند. هرچند کار آماده‌ سازی محصولی تجاری بر پایه این فناوری هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، سامسونگ ابراز امیدواری کرده است تا با افزایش رزولوشن نمایشگر OLED، بهبود ویژگی کشسان و دقت اندازه‌گیری سنسورها، تولید انبوه پوست الکترونیکی را آغاز کند.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا