جف بزوس، میلیارد آمازون امروز تایید کرد که تصمیم دارد به همراه برادرش مارک بزوس در تاریخ 21 جولای 2021، در اولین ماموریت سرنشین‌دار بلو اوریجین با موشک جدید «نیو شپرد» به فضا خواهد رفت. در ویدیوی اینستاگرام، بزوس می گوید که سفر به فضا برای او یک رویای مادام العمر بوده است و همراهی برادرش برای ماجراجویی “معنی دار” خواهد بود. بزوس درباره این تصمیم گفت: “از پنج سالگی آرزوی سفر به فضا را داشتم. در 20 جولای، من با برادرم به آن سفر می روم. بزرگ‌ترین ماجراجویی به همراه بهترین دوستم.”

هرچند بلو اوریجین هنوز قیمت بلیت صندلی‌های این پرواز را اعلام نکرده، اما تایید شده که یکی از صندلی‌ها از طریق مزایده به بالاترین رقم پیشنهادی تعلق می‌گیرد. بالاترین رقم پیشنهادی در حال حاضر به 2.8 میلیون دلار رسیده است. بلو اوریجین گفته است که درآمد حاصل از آن را به بنیاد متمرکز بر STEM خود، Club for the Future، اهدا خواهد کرد. پیشنهاد مناقصه ای که می توانید تا 10 ژوئن در آن ثبت نام کنید، قرار است در 12 ژوئن با حراج مستقیم به پایان برسد.

پرواز سرنشین‌دار بلو اوریجین با کمک یک کپسول شش نفره و موشکی به طول 55 متر انجام می‌گیرد. این پرواز قرار است 11 دقیقه طول بکشد و سرنشینان خود را تا ارتفاع بیش از 96 کیلومتری زمین بالا ببرد. اکنون، می دانیم که دو نفر از آن مسافران چه کسی خواهند بود. قابل توجه است، تا آن زمان جف بزوس دیگر مدیرعامل آمازون نخواهد بود زیرا قرار است از 5 ژوئیه به عنوان مدیر اجرایی از این سمت خارج شود. به جای وی، اندی جاسی، رئیس خدمات وب آمازون، شغل را بر عهده خواهد گرفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *