فناوری

رونمایی سونی از پهپاد 9000 دلاری Airpeak S1

سونی از پهپاد حرفه ای جدیدش که تیزرهای آن در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شده بود، با نام Airpeak S1 پرده برداری کرد. در اطلاعیه سونی جزئیاتی بیشتری از مشخصات و قیمت گذاری آن منتشر کرده است. گفته می شود که این محصول جدید قرار است با قیمت گران 9000 دلار در دسترس مشتریان قرار گیرد.

Airpeak S1 برای کار با دوربین های بدون آینه سونی از جمله A7S Mark III ،FX3 یا Alpha 1 با قابلیت 8K ساخته شده است. آنها به نسخه خاصی از Gremsy T3 gimbal متصل می شوند که به طور خاص برای Airpeak طراحی شده و شما باید جداگانه خریداری کنید. با استفاده از دوربین، این پهپاد حدود 12 دقیقه زمان پرواز خواهد داشت (اگرچه می تواند 22 دقیقه بدون هیچ گونه بارگذاری را به دست آورد). همچنین لازم به ذکر است که دوربین به باتری های خاص خود نیاز دارد – توسط پهپاد مذکور تأمین انرژی نمی شود.

سونی قبلاً پیش نمایشی از انواع عکس هایی را که می توانید با این پهپاد بگیرید، منتشر کرده است. همچنین می توانید یک چرخ دنده عقب کشنده در حال حرکت بگیرید. یکی از بزرگترین نقاط فروش پهپاد، پایداری و مقاومت در برابر باد آن است. طبق گفته سونی، این می تواند در بادی تا 44.7 مایل در ساعت ثابت بماند (یعنی 20 متر در ثانیه، دو برابر آنچه DJI برای Inspire 2 نقل می کند) و دارای پنج مجموعه دوربین استریو است که به پهپاد و یک دور یاب مادون قرمز اجازه می دهد تا قبل از برخورد به موانع به پهپاد کمک کند و حتی بدون دریافت ماهواره ثابت بماند. سونی حتی JAXA، آژانس فضایی ژاپن را نیز برای کمک به برخی آزمایشات این پهپاد به خدمت گرفت.

Airpeak نیز سریع است و می تواند 0-50 (که نزدیک به حداکثر سرعت 55.9 مایل در ساعت است) را در 3.5 ثانیه انجام دهد. البته لازم به ذکر است که این بدون هیچ نوع ضمیمه ای است – سونی نگفته است که چه نوع سرعت یا شتاب را می توان در هنگام پرواز یک دوربین پهپاد به دست آورد. برای مقایسه، Matrice 600 Pro DJI، که بدون گیمبال یا دوربین در حدود 7000 دلار قیمت دارد، حداکثر سرعت 40 مایل در ساعت و عمر باتری ذکر شده 32 دقیقه یا 16 دقیقه با 13 پوند بار با استفاده از باتری های ارائه می شود.

Airpeak S1 فقط با کنترلر موجود قابل استفاده است، اما سونی اپلیکیشنی به نام Airpeak Flight دارد که به شما در سهولت کار کمک می کند. این اپ در حال حاضر فقط در iOS/iPadOS است، اما امکان کنترل دوربین و گیمبال را فراهم می کند. Airpeak می تواند توسط یک شخص اداره شود، اما همچنین امکان استفاده از حالت دو اپراتور را فراهم می کند، جایی که یک نفر پرواز را کنترل می کند و دیگری دوربین را کنترل می کند. سونی می گوید محدوده کنترلر هنوز در حال آزمایش است. در حالی که با قیمت 9000 دلاری Airpeak S1 دوربین یا گیمبال دریافت نخواهید کرد، با دو جفت پروانه، کنترلر، دو باتری و یک شارژر ارائه می شود.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا