فناوری

اسپیس ایکس بزودی اینترنت را برای مسافرت‌های هوایی فعال می کند

دو مدیر ارشد اسپیس ایکس در جریان یک کنفرانس گفته‌اند که مشغول مذاکره با چندین خطوط هوایی برای اینترنت پرسرعت برای مسافرت‌های هوایی هستند. این خبر نشان دهنده این است که استارلینک علاوه بر ارایه اینترنت برای نقاطی که دسترسی اینترنت پایینی در آنها وجود دارد به دنبال توسعه تجاری این شبکه حتی در بازارهای دیگر هم هست.

جاناتان هافلر معاون بازرگانی و فروش استارلینگ در جریان یک کنفرانس مربوط به حمل و نقل هوایی گفت که این شرکت مشغول توسعه محصول خود در این زمینه است و زمان عرضه آن هم مشخص شده و در آینده بسیار نزدیک شاهد آن خواهیم بود. از سال 2018 تاکنون اسپیس ایکس نزدیک به 1800 ماهواره استارلینک را از مجموعه 4400 ماهواره مورد نیاز این پروژه به فضا پرتاب کرده و در مدار قرار داده است. هدف از اینکار، عمدتاً برای خانه های روستایی که اتصالات فیبر در دسترس نبوده، می باشد.

به گفته شرکت سرعت دسترسی به استارلینک 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 20 مگابیت بر ثانیه است. قیمت کلی تجهیزات و اینترنت آن شامل دیش و روتر وای‌فای استارلینک 499 دلار بوده که قیمت اشتراک آن هم ماهانه 99 دلار است که فعلا نسخه بتای آن در اختیار برخی کاربران قرار گرفته است. سال گذشته اسپیس ایکس تاییدیه رگولاتوری آمریکا برای عرضه اینترنت برای جت‌های گلف‌استریم را دریافت کرد. همچنین در ماه مارس هم این شرکت تاییدیه‌ای را گرفته که بر اساس آن بتواند سیگنال‌های استارلینک در خودرو ، هواپیما و وسیله در حال حرکتی دریافت و اتصال آنها به اینترنت برقرار شود.

ایلان ماسک بعدا شفاف کرد که این تاییدیه به منظور اتصال خودروهای تسلا نیست و برای اتصال خودروهای بزرگ و کشتی‌ها و هواپیماها می‌شود. حالا اما استارلینک می‌خواهد از طریق یک آنتن تعبیه شده روی هواپیما اتصال آنها را به ماهواره‌های استارلینک و اینترنت پرسرعت برقرار کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا