فناوری

اینتل از واحد پردازش زیرساخت (IPU) رونمایی کرد

اینتل امروز از واحد پردازش زیرساخت (IPU)، یک دستگاه شبکه قابل برنامه ریزی طراحی شده برای ارائه خدمات ابر و ارتباطات برای کاهش عملکرد سربار و آزاد کردن عملکرد واحدهای پردازش مرکزی (CPU) رونمایی کرد. با استفاده از IPU، مشتریان از منابع با یک راه حل امن، قابل برنامه ریزی و پایدار استفاده می کنند که آنها را قادر می سازد تا پردازش و ذخیره سازی را متعادل کنند.

معماری IPU یک دستگاه شبکه قابل برنامه ریزی است که با تسریع ایمن آن عملکردها در یک مرکز داده، به طور هوشمندانه منابع زیرساختی را در سطح سیستم مدیریت می کند. این معماری به اپراتورهای ابری اجازه می دهد تا ضمن حفظ کارایی و قابلیت پیش بینی بالا و همچنین درجه کنترل بالایی، به یک فضای ذخیره سازی کاملاً مجازی شده و ساختار شبکه روی بیاورند. IPU برای تسریع در کاربردهای مدرنی که با استفاده از معماری مبتنی بر ریز سرویس در مرکز داده ساخته شده اند، از ویژگی های ویژه ای برخوردار است. تحقیقات انجام شده توسط گوگل و فیس بوک نشان داده است که 22 درصد 1 تا 80 درصد 2 چرخه پردازنده را می توان با سربار ارتباطات سرویس های خرد مصرف کرد.

با استفاده از IPU، یک ارائه دهنده کلاود می تواند عملکردهای زیرساخت را به طور ایمن مدیریت کند در حالی که مشتری خود را قادر می سازد عملکردهای پردازنده و حافظه سیستم را کاملاً کنترل کند. IPU توانایی این را فراهم می کند:

  • عملکردهای زیرساختی، از جمله مجازی سازی ذخیره سازی، مجازی سازی شبکه و امنیت را با شتاب دهنده های اختصاصی پروتکل تسریع کنید.
  • با انتقال توابع ذخیره سازی و مجازی سازی شبکه که قبلاً در نرم افزار روی CPU به IPU انجام شده بود، هسته های پردازنده را آزاد کنید.
  • با امکان قرار دادن انعطاف پذیر در حجم کار، استفاده از مرکز داده را بهبود ببخشید.
  • ارائه دهندگان خدمات ابری را فعال کنید تا استقرار عملکرد زیرساخت را با سرعت نرم افزار سفارشی کنند.

اینتل پلتفرم های اضافی IPU مبتنی بر FPGA و ASIC های اختصاصی را ارائه می دهد. این راه حل ها توسط یک بنیاد نرم افزاری قدرتمند فعال می شود که به مشتریان اجازه می دهد تا نرم افزار پیشرو ارکستراسیون ابر را تولید کنند. مراکز داده در حال تکامل به یک معماری هوشمند جدید احتیاج دارند که در آن سیستم های محاسباتی ناهمگن توزیع شده در مقیاس بزرگ با هم کار می کنند و به طور یکپارچه متصل می شوند تا به عنوان یک بستر محاسباتی واحد ظاهر شوند. این معماری جدید به حل چالش های امروز منابع متراکم، جریان داده های متراکم و امنیت پلتفرم ناسازگار کمک خواهد کرد.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا