فناوری

با پلتفرم جدید Omniverse Avatar انویدیا آشنا شوید

انویدیا پلتفرم جدیدی را برای ایجاد عوامل مجازی با نام Omniverse Avatar معرفی کرده است. این پلتفرم تعدادی از فناوری‌های مجزا از جمله تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار، ردیابی چهره و انیمیشن‌های آواتار سه‌بعدی را با هم ترکیب می‌کند که به گفته شرکت، می‌تواند برای تامین انرژی طیفی از عامل های مجازی استفاده شود.

در کنفرانس سالانه GTC این شرکت، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، چند دمو را با استفاده از فناوری Omniverse Avatar به نمایش گذاشت. در این کنفرانس مثالی از یک شخصیت ساختگی در یک رستوران نشان داده شد که غذاهای مختلف را توضیح می‌دهد. این شخصیت با کمک فناوری ردیابی چهره ارتباط چشمی خود را با مشتری حفظ کرده و به واکنش‌های صورت مخاطب پاسخ می‌دهد.

در مثال دیگری، آواتار خود آقای هوآنگ نشان داده شده که به سوالاتی درباره تغییرات اقلیمی و تولید پروتئین جواب می‌دهد. این پلتفرم بخشی از چشم‌انداز انویدیا برای امنی‌ورس است که پاسخی به بقیه شرکت‌ها از جمله متا خواهد بود. فیسبوک با تغییر نام خود به متا بر نقش مهم متاورس در آینده فعالیت‌هایش تاکید کرد.

معرفی Omniverse Avatar بخشی از چشم انداز جسورانه “Omniverse” انویدیا است – یک نام تجاری بزرگ برای مجموعه ای مبهم از فناوری ها. مانند متاورس، Omniverse اساساً در مورد جهان های مجازی مشترک است که امکان همکاری از راه دور را فراهم می کند. مانند همیشه با این ارائه‌ها، دموهای انویدیا نسبتاً نرم به نظر می‌رسند، اما مشخص نیست که این فناوری چقدر در دنیای واقعی مفید خواهد بود. به عنوان مثال، با شخصیت کیوسک، مشخص نیست که آیا مشتریان واقعاً این نوع تجربه تعاملی را به انتخاب ساده موارد مورد نظر خود از یک منو ترجیح می دهند یا خیر.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا