تولید کننده حافظه TEAMGROUP امروز اولین حافظه DDR5 خود را در قالب جدید Elite U-DIMM DDR5 RAM برای دسکتاپ معرفی کرد. این مدل برای انجام 4800MT/s در 1.1 ولت با CAS تأخیر 40-40-40-77 رتبه بندی شده است. از نظر ظرفیت، این یک ماژول 16 گیگابایتی است و در کل یک کیت استاندارد دو کانال با 32 گیگابایت ارائه می شود.

حافظه جدید همچنین از ECC on-die پشتیبانی می کند که باید به یک سیستم پایدارتر نسبت به ماژول های DDR نسل قبلی منجر شود. در ماه دسامبر سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که ماژول های DDR5 خود در حال ورود به مرحله اعتبار سنجی هستند و به نظر می رسد سخت افزار سرانجام برای استقرار گسترده تر آماده است. در واقع، TEAMGROUP تایید کرده است که Elite DRAM جدید خود با چیپست سری 600 سازگار است. این بدان معنی است که کیت های جدید Elite DDR5-4800 بر روی سوکت آینده اینتل LGA 1700 که با Alder Lake-S معرفی می شود، کار خواهند کرد.

پلتفرم Alder Lake به دلیل جنبه های مختلف، باید برای علاقه مندان به رایانه های شخصی و دسکتاپ هیجان انگیز باشد. این نه تنها اولین سازگار با DDR5 خواهد بود بلکه با طراحی جدید big.LITTLE یا همانطور که اینتل آن را معماری “Big-Bigger” نامیده، اولین نمایش خود را خواهد داشت. هیچ صحبتی در مورد سازگاری با مادربردهای AMD به عنوان AM5 وجود ندارد، که انتظار می رود از DDR5 پشتیبانی کند و هنوز هم به نظر می رسد فاصله زیادی دارد. گفته می شود که Elite DDR5-4800 طی چند هفته آینده در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *