در حالی که ممکن است مدیاتک را بیشتر برای چیپست های گوشی های هوشمند خود بشناسید، این شرکت پلتفرم های 5G خود را نیز برای استفاده در دستگاه هایی مانند روترها و هات اسپات های تلفن همراه می سازد. به عنوان مثال، مدیاتک T830 کاملاً جدید با استفاده از مودم M80 خود این شرکت ساخته شده و دارای قابلیت های پیشرفته Release 16 برای عملیات باند زیر 6 گیگاهرتز است که پشتیبانی جهانی 5G را به ارمغان می آورد.

T830 طراحی جمع و جور و کارآمدی را ارائه می دهد که برای استفاده مستقیماً از جعبه بهینه شده و حتی می تواند خود نصب شود. همچنین، T830 می تواند هزینه ها و عوارض را با عدم ادغام با زیرساخت های موجود کاهش دهد. بنابراین، پلتفرم T830 چه قدرتی دارد؟ چیپ اصلی آن یک پردازنده چهار هسته ای Arm Cortex-A55 است که با یک مودم سلولی 3GPP Release-16 5G جفت شده است.

این چیپ دارای یک واحد پردازش شبکه (NPU) است که از سرعت مسیریابی بیش از 20 گیگابیت بر ثانیه از طریق اتصالات 5G سلولی به اترنت یا Wi-Fi، بدون دخالت CPU پشتیبانی می کند. داده ها هرگز CPU را لمس نمی کنند، و به T830 اجازه می دهد تا در بهینه ترین حالت با CPU و NPU کار کند. همانطور که انتظار می رفت، می توانید T830 جدید را با راه حل های شبکه Wi-Fi Filogic مدیاتک ترکیب کنید.

در حالی که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی سنتی مدتی است که بر فضای اینترنت خانگی حاکم بوده اند، اخیراً حامل های سلولی بی سیم شروع به انشعاب کرده اند و جایگزین هایی را ارائه می دهند که نه تنها هزینه کمتری دارند بلکه خدمات مشابهی را نیز ارائه می دهند. این امر تا حدی به دلیل روترهای 5G امکان پذیر است که برخی از آنها از فناوری مدیاتک پشتیبانی می کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *