گوناگون

سگا شرکت Rovio را با قیمت 776 میلیون دلار تصاحب کرد

سگا سامی خرید Rovio، توسعه دهنده Angry Birds را به پایان رساند و رسماً 776 میلیون دلار را برای تصاحب این شرکت ارائه داد.  این معامله برای اولین بار در ماه آوریل انجام شد، اما هر دو شرکت مجبور شدند از مراحل نهایی و نظارتی عبور کنند. سگا امیدوار است که این خرید به آنها پای محکم تری در فضای موبایل بدهد، علیرغم اینکه روزهای طلایی طرفداران پرندگان خشمگین تقریباً 15 سال پیش سپری شد.

با این حال، Rovio فقط یک IP نیست. فراتر از Angry Birds و بازی‌های اسپین‌آف بسیاری، این شرکت به خاطر بازی Sugar Blast و عنوان معمایی داستانی Small Town Murders شناخته می‌شود. بسیار خوب، اینها دقیقاً IP های پرمخاطب نیستند، اما سگا با این خرید چیزی فراتر از عناوین فرنچایز قابل تشخیص دریافت می کند. زیرساخت آماده ای برای توسعه، انتشار و تبلیغات بازی های موبایلی دریافت می کند.

این بدان معنی است که می تواند در هنگام ساخت عناوین موبایلی بر اساس IPهای خود مانند Sonic، Samba de Amigo، Persona، Football Manager و دیگران، به زمین بزند. همچنین صدها بازی قدیمی وجود دارد که فقط منتظر پورت های موبایل هستند. در ماه آوریل، هاروکی ساتومی، مدیرعامل این شرکت گفت که “بازار بازی‌های موبایلی پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت سگا تسریع در گسترش آن در این زمینه بوده است”.

فراتر از فرنچایزهای قبلی سگا، این شرکت احتمالاً به بازی های موبایلی Angry Birds بیشتری ادامه خواهد داد. با وجود از دست دادن بخشی از درخشش اواخر دهه 2000، پرندگان خشمگین هنوز یک کالای نسبتاً داغ است، با فیلم‌های مرتبط، برنامه‌های تلویزیونی و حتی یک رستوران عجیب و غریب در شهر نیویورک. شاید جفت کردن آن پرندگان آزرده با یک جوجه تیغی آبی خاص، یک بار شکست موبایل را به آگاهی جمعی بازگرداند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا