بیشتر باتری های گوشی های هوشمند باتری های لیتیوم یونی هستند و با گذشت زمان خراب می شوند و منجر به افت عملکرد باتری می شوند. همه ما باید داستانی برای گفتن داشته باشیم که چگونه گوشی های هوشمند با دوام و یک دفعه با یک بار شارژ می توانند بیش از دو ساعت بدون شارژ کار کنند. در همین راستا، این غول فناوری چینی شروع به ارائه MIUI Battery Health Indicator برای برخی از تلفن های هوشمند خود کرده است.

این ویژگی برای اولین بار در ردمی نوت 10 ارائه شد. در حال حاضر، این شرکت این ویژگی جدید را در مدل های بیشتری مانند می 11 اولترا، می 11 پرو، می 11، می 11 لایت  و می 10 نسخه Extreme Commemorative در حال آزمایش است. می 10 پرو، می 10، ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو، ردمی K40 و ردمی K40 Game Enhanced Edition.

ویژگی جدید شیائومی می تواند وضعیت سلامتی باتری را بر اساس فاکتورهای پیچیده پیری باتری تخمین بزند. عوامل مختلفی بر روند پیری باتری باتری تلفن همراه تأثیر می گذارد مانند زمان استفاده، زمان چرخه، دمای ذخیره سازی، ظرفیت ذخیره سازی و سایر موارد. نشانگر سلامتی باتری شیائومی سلامت باتری را بر اساس امپدانس پیری، دما و ظرفیت تبدیل می کند تا بتوانید با یک نگاه سلامتی باتری فعلی را بدست آورید.

با رفتن به صفحه System Settings> Power Saving and Battery> Battery page، می توانید به رابط سلامت باتری در گوشی های واجد شرایط شیائومی دسترسی پیدا کنید. به منظور کمک به طولانی شدن عمر باتری، سیستم هنگام خراب شدن باتری به کاربر هشدار می دهد تا بتواند گوشی را به موقع به مرکز خدمات ببرد تا عملکرد بهینه باتری را حفظ کند. انتظار داریم شیائومی این ویژگی را برای مدل های بیشتری در زمان آماده شدن نسخه پایدار ارائه دهد. اما قبل از آن، با اطمینان از اینکه در محدوده دمایی بهینه استفاده می شود، می توانید به افزایش عمر باتری کمک کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *