جف بزوس در اوایل سال جاری برنامه خود را برای کنار رفتن از سمت خود به عنوان مدیر عامل آمازون اعلام کرد. روز دوشنبه، 5 جولای، او رسماً این سمت را ترک کرد. اندی جاسی، مدیرعامل آمازون وب سرویس، جانشین بزوس می شود و بر اساس MacroTrends، هدایت شرکتی با ارزش 1.8 تریلیون دلار را به دست می گیرد.

این انتقال به 27 سال رهبری بزوس ختم می شود که باعث شد این غول خرده فروشی به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان تبدیل شود. در سال 2018، آمازون با پیشی گرفتن از مایکروسافت، سومین شرکت بزرگ جهان با ارزش بازار شد. حتی پس از عزیمت، بزوس همچنان ثروتمندترین فرد جهان است. مجله فوربس دارایی خالص وی را نزدیک به 202 میلیارد دلار تخمین زده که 196 میلیارد دلار از سال 1998 افزایش داشته است.

با این اوصاف ، او در تاریخ اخیر انتقادهایی راجع به مالیات خود داشت. ProPublica ماه گذشته ادعا کرد که بزوس در سال های 2007 و 2011 مالیات خود را پرداخت نکرده است. بزوس به نقش جدید خود به عنوان رئیس اجرایی آمازون می رود. با این حال، پس از 5 جولای، وقتی که توجه خود را به خیریه ها و شرکت تجاری خود، بلواورجین، و دیگران متمرکز می کند، از مشارکت در شرکت کاسته خواهد شد. در 20 جولای، بزوس قرار است با اولین مأموریت خدمه نیو شپارد پرواز کند، جایی که برادر کوچکترش مارک به او ملحق می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *