گوناگون

آمازون از پهپاد ارسال محموله Prime Air رونمایی کرد

آمازون به تازگی از یک پهپاد جدید برای ارسال محموله هایش با نام پرایم ایر (Prime Air) پرده برداری کرد. این پهپاد جدید قادر است مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی از زمین بلند شده و فرود بیاید و در طول پرواز، مانند یک هواپیما حرکت کند.

سرویس تحویل سفارشات پرایم ایر فعلاً تنها یک ایده است ولی در صورت تحقق، مشتریان قادر خواهند بود بسته‌های سفارشی خود از آمازون را در عرض ۳۰ دقیقه توسط پهپادها دریافت کنند. به گفته آمازون، در این نسخه فناوری هوش مصنوعی برای مسیریابی بهتر به پهپاد افزوده شده است. حسگرهای پهپاد هم بروزرسانی شده و می‌تواند با دید سه بعدی (Stereo Vision) و الگوریتم‌های بازسازی شده خود، اشیا مقابل خود مانند دودکش منازل، کابل های برق و تلفن را تشخیص دهد و از برخورد با آن‌ها اجتناب کند.

آمازون همچنین سرویس پرایم ایر را به عنوان راه حل کمکی برای بهبود وضعیت آلودگی هوا معرفی کرده و اظهار داشته که انجام خرید به صورت اینترنتی و تحویل آن توسط پهپاد، از یک سو جا به جایی های کوتاه درون شهری مشتریان را حذف کرده و از سوی دیگر نیازی به حمل کالا توسط خودرو یا وانت ندارد؛ پهپادهای مورد استفاده هم از انرژی الکتریکی استفاده می کنند که این موارد در کنار هم به کاهش تولید گازهای گلخانه ای کمک خواهد کرد.

آمازون اشاره کرد که علاوه بر استفاده از پهپادها، در تلاش است بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از طریق پنل های خورشیدی تأمین کند و از خودروهای الکتریکی در ناوگان خود استفاده نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا