تسلا به تازگی فاش کرد که در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ارائه خدمات استارلینک به چین ندارد. این بدان معناست که ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و سایر خدمات این شرکت همچنان بر اساس شبکه ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی چین خواهد بود.

این خبر توسط سخنگوی تسلا چین به اشتراک گذاشته شد و اظهار داشت که تولید و فعالیت این شرکت در کشور چین کاملاً مطابق با قوانین و مقررات چین است. علاوه بر این، تمامی مدل‌های مدل 3 و مدل Y EV که در این منطقه تولید و به فروش می‌رسند نیز طبق استانداردهای چینی با تأیید مقامات دولتی مربوطه تولید خواهند شد. اما این سخنگو اضافه کرد که “استارلینک و تجهیزات پشتیبانی مربوط به آن نصب نخواهند شد.”

برای کسانی که نمی دانند، استارلینک یک شرکت ماهواره ای مجزا از ایلان ماسک است. هدف این شرکت پرتاب ماهواره‌های کوچک برای ایجاد شبکه‌ای با مدار کم مدار زمین برای ارائه خدمات اینترنت باندپهن کم تاخیر در سراسر جهان است. قبل از اینکه به مقیاس جهانی برسد، این شرکت خدمات خود را در کشورهای مختلف آزمایش می کند.

یکی از این کشورها شامل هند است، جایی که قصد دارد خدمات خود را راه اندازی کند که مناطق روستایی را هدف قرار می دهد. شایان ذکر است، این خدمات همچنین با هدف حذف وابستگی به ایستگاه های زمینی از طریق این ماهواره های مجهز به لیزر انجام می شود. در حال حاضر، این شرکت بیش از 1500 عدد از این ماهواره ها را در مدار زمین دارد و قصد دارد این تعداد را افزایش دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *