مایکروسافت ویندوز را در فضای ابری قرار می دهد؛ ویندوز 365 سرویس جدیدی است که به شما امکان می دهد از هرجایی به رایانه های ابری دسترسی داشته و نسخه ای از ویندوز 10 یا ویندوز 11 را در مرورگر وب پخش کنید. در حالی که بیش از یک دهه است که مجازی سازی و دسترسی از راه دور به رایانه های شخصی وجود دارد، مایکروسافت در حال شرط بندی بر روی ویندوز 365 است که رایانه های کلاود را به مشاغل ارائه دهد درست زمانی که آنها به سمت کار اداری و کار از راه دور سوق پیدا می کنند.

ویندوز 365 که بر روی هر مرورگر وب مدرن یا از طریق برنامه Microsoft Remote Desktop کار می کند، به کاربران امکان می دهد از طریق دستگاه های مختلف به Cloud PC خود دسترسی پیدا کنند. به گفته وانگویی مک کلوی، مدیر مایکروسافت 365، ویندوز 365 یک تجربه فوری روشن شدن را فراهم می کند.” این دسترسی فوری به کاربران امکان می دهد جلسه ویندوز خود را با همه نرم افزار ها، ابزارها، داده ها و تنظیمات مشابه خود در مک، آیپد، دستگاه های لینکوس و دستگاه های اندرویدی استریم کنند.

ویندوز 365 در تاریخ 2 آگوست با هزینه اشتراک ماهیانه تنها برای هر کاربران تجاری در دسترس خواهد بود. مایکروسافت جزئیات دقیق قیمت را تا زمان راه اندازی سرویس در ماه آینده توضیح نداده، اما ویندوز 365 برای مشاغل یک نفره تا شرکت هایی که هزاران کارمند دارند، طراحی شده است. ویندوز 365 دو نسخه دارد: Business و Enterprise. هر دو توسط Azure Virtual Desktop تغذیه می شوند و کلاود پی سی را می توان با یک پردازنده واحد، 2 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی در سطح پایین یا تا پردازنده هشت هسته ای، 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی کرد. مایکروسافت 12 پیکربندی مختلف را برای Windows 365 Business و Enterprise ارائه داده است و مشاغل قادر خواهند بود تا قدرت پردازش را مقیاس بندی کنند، بنابراین گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

از نظر فنی ، مایکروسافت با ارائه ویندوز در فضای ابری تفاوت چندانی با گزینه های بی شماری که در حال حاضر مشاغل می توانند با مجازی سازی انتخاب کنند، ندارد. مایکروسافت قبلاً فناوری مشابهی را با Azure Virtual Desktop ارائه داده است و Citrix سالهاست که رایانه های شخصی رومیزی میزبان ابر را ارائه می دهد. جایی که مایکروسافت در تلاش است تا تمایز ایجاد کند، هم در سهولت استفاده و هم در مدیریت است. مشاغل قادر خواهند بود کلاود پی سی های را در عرض چند دقیقه ایجاد کرده و آنها را به کارمندان اختصاص دهند، بدون این که نیاز به سخت افزار فیزیکی اختصاصی داشته باشند. این می تواند برای بسیاری از مشاغل استخدام کارگران از راه دور یا حتی کارمندان قراردادی موقت که نیاز به دسترسی ایمن به یک شبکه شرکتی دارند جذاب باشد. از آنجا که کل رایانه ویندوز شما در فضای ابری قرار دارد، کارمندان نیازی به پیمایش VPN یا نگرانی در مورد امنیت دستگاههای شخصی ندارند.

همه گیری کار در ویندوز 365 و تمرکز گسترده مایکروسافت بر روی کار ترکیبی را تسریع کرد. مایکروسافت طی سال گذشته به طور مداوم در حال بهبود مایکروسافت تیمز بوده و چشم انداز خود را برای آینده جلسات، کار از راه دور و موارد دیگر ترسیم می کند. در حالی که ویندوز 365 در حال حاضر فقط برای کاربران تجاری مناسب است، تصور آینده ای که مایکروسافت می تواند رایانه های شخصی قدرتمندتری را مستقیماً در مرورگر به مصرف کنندگان ارائه دهد، آسان است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *