دو نفر از اولین کارمندان پشت پرده واتس اپ با یک شبکه اجتماعی خصوصی جدید به نام HalloApp به میدان آمدند. از روز دوشنبه، هر کسی می تواند HalloApp را در اپل اپ استور و گوگل پلی در دستگاه های اندرویدی دانلود و ثبت نام کند. شباهت های زیادی بین HalloApp و WhatsApp وجود دارد: برنامه برای چت های گروهی یا فردی با دوستان و خانواده نزدیک طراحی شده، تنها راهی که می توانید افراد را پیدا کنید این است که از شماره تلفن آنها مطلع شوید و پیام ها رمزگذاری شده اند و هیچ تبلیغی وجود ندارد.

در حالی که دیگر استارت آپ ها در طول سال ها تلاش کرده اند و موفق به ساخت شبکه های اجتماعی موفق برای دوستان نزدیک (RIP Path) نشده اند، اما شجره نامه دو بنیانگذار هلواپ، Neeraj Arora و Michael Donohue، این تلاش خاص را قابل توجه می کند.  هر دو آنها قبل و بعد از خرید فیس بوک به قیمت 22 میلیارد دلار در واتس اپ کار کردند. آرورا تا سال 2018 مدیر ارشد تجارت واتس اپ و شخصیتی مهم در مذاکره در مورد معامله در فیس بوک بود. و دونوهو قبل از اینکه فیس بوک را در سال 2019 ترک کند، نزدیک به نه سال مدیر مهندسی واتس اپ بود.

HalloApp به چهار زبانه اصلی تقسیم شده است – صفحه اصلی ارسال پست از دوستان شما، چت های گروهی، چت های فردی و تنظیمات – و زیبایی کلی آن بسیار کم است. هیچ الگوریتمی برای مرتب سازی پست ها یا چت های گروهی وجود ندارد. نیراج آرورا با انتشار پستی در وبلاگ هلواپ بیان کرد:

تصور کنید کسی که در HalloApp آنلاین بوده دوست واقعی شما است، فید شما با افرادی که برای شما مهم نیستند پر نخواهد شد و وقتی که در نرم‌افزار در حال گشت‌و‌گذار هستید هرچه خود انتخاب کنید می‌بینید نه پست‌هایی بر اساس الگوریتم و با شما مانند یک محصول رفتار نمی‌شود.

در حالی که در پست وبلاگ مشخصاً از فیس بوک نام برده نشده، اما هیچ رازی نیست که دو بنیانگذار واتس اپ، جان کوم و برایان اکتون، به دلیل اختلاف نظر در مورد اپ های کسب درآمد از واتس اپ با تبلیغات، فیس بوک را ترک کردند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *