پس از شایعات و تیزرهای مختلف، سرانجام وان پلاس از گوشی هوشمند میان رده خود با نام وان پلاس نورد 2 5G رونمایی کرد. این دستگاه جدید که اولین گوشی وان پلاس است که از پردازنده مدیاتک تغذیه می کند، در بسیاری از مناطق ارتقا قابل توجهی را به ارمغان می آورد و همچنین از طراحی جدیدی برخوردار است.

OnePlus Nord 2 5G هنوز یک صفحه نمایش مسطح با یک حفره دارد اما در حال حاضر این سوراخ کوچکتر شده است زیرا فقط یک دوربین در آن قرار دارد. پشت جایی است که تغییرات اصلی وجود دارد. محفظه دوربین دوباره طراحی شده و بیشتر شبیه به سری وان پلاس 9 است. همچنین در سه رنگ جدید موجود است – خاکستری سیرا با رنگ مات، آبی مه و سبز چوب که مخصوص هند است. متأسفانه، وان پلاس نوع قرمز رنگی را که در اوایل هفته جاری به بیرون درز کرد، اعلام نکرد. این نوع رنگ ممکن است بعداً برای اروپا و انگلیس ارائه شود.

وان پلاس نورد 2 صفحه نمایش 6.43 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دلاس و نرخ تازه سازی 90 هرتز دارد، در حفره نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بجای تنظیم دوربین دوگانه موجود در نسل قبلی تعبیه شده است. از طرف دیگر، نورد 2 بلندگوهای دوگانه را در مقایسه با جلوپنجره منفرد شلیک شده بر روی مدل قبلی خود به ارمغان می آورد.

وان پلاس نورد 2 توسط تراشه جدید Dimensity 1200-AI – نسخه ویژه دایمنسیتی 1200 که توسط مدیاتک و وان پلاس  توسعه یافته – پردازش می شود. خریداران می توانند وان پلاس نورد 2 را در سه پیکربندی – 6/128 گیگابایت ، 8/128 گیگابایت و 12/256 گیگابایت خریداری کنند. هیچ شکاف ذخیره سازی وجود ندارد.

دوربین ها ارتقا یافته اند و حالا دوربین اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 با قابلیت OIS برخوردار است. همچنین در کنار دوربین اصلی، یک سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی با قابلیت EIS، سنسور مونوکروم 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. تراشه دایمنسیتی 1200-AI با ویژگی هایی مانند AI Photo Enhanctions و AI video Enhancement به بهبود عکس ها و فیلم ها کمک می کند. همچنین Dual View Video وجود دارد که به شما امکان ضبط همزمان از دو طرف گوشی را می دهد. AI Chipset ویژگی به نام AI Color Boost را به ارمغان می آورد که فیلم هایی از یوتیوب، VLC و MX Player می گیرد و آنها را به رنگ های واضح تری تبدیل می کند.

وان پلاس نورد 2 دارای دو سیم کارت 5G، فناوری NFC ، بلوتوث 5.2 و Wi-Fi 6 است. نورد 2 یک باتری 4500 میلی آمپری را در زیر قاب بسته بندی می کند و از شارژ سریع 65W Warp Charge پشتیبانی می کند. یک موتور لمسی جدید به نام Haptics 2.0 وجود دارد که باید در هنگام تایپ کردن یا انجام یک بازی، تجربه نرم و لمسی را برای کاربران فراهم کند. همچنین یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش دریافت می کنید.

به لحاظ نرم افزاری نیز، نورد 2 رابط کاربری Oxygen OS 11.3 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 11 را اجرا کرده و وان پلاس وعده دو بروزرسانی مهم اندروید و سه سال بروزرسانی امنیتی را داده است. نسخه جدید OxygenOS با ویژگی های جدیدی مانند حالت تاریک برای برنامه جدید OnePlus Games ارائه می شود.ویژگی جدید دیگری به نام Game Filters فیلترهای صفحه ای مانند Dark Dark Correction و Night Vision را به بازی های شما اضافه می کند. مدل پایه 6/128 گیگابایتی نورد 2 با قیمت 399 یورو/27999 روپیه آغاز می شود، اگرچه قیمت گذاری بسته به منطقه متفاوت خواهد بود. اولین فروش در اروپا و هند از 28 ژوئیه آغاز می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *