گجت و پوشیدنی

رونمایی از گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک سامسونگ

سامسونگ سرانجام در جریان رویداد گلکسی آنپکد 2021، از جدیدترین ساعت های هوشمند خود با نام گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک پرده برداری کرد. این اولین ساعت های هوشمند این شرکت هستند که با پردازنده جدید 5 نانومتری و پلتفرم یکپارچه One UI Watch مبتنی بر Wear OS ارائه می شوند.

گلکسی واچ 4 یک گزینه مدرن و براق با بند لاستیکی و چیزی است که شرکت آن را قاب دیجیتالی می نامد، در حالیکه گلکسی واچ 4 کلاسیک قاب گردان و بدنه فولادی ضد زنگ را به ارمغان می آورد. علیرغم طراحی های متفاوت، این دو در اکثریت قریب به اتفاق پیکربندی یکسانی دارند. گلکسی واچ 4 در اندازه های 44 میلی متر (صفحه 1.36 اینچ) و 40 میلی متر (صفحه 1.19 اینچ) وارد بازار می شود، در حالی که نسخه کلاسیک با حفظ قطر صفحه نمایش یکسان، دارای گزینه های 46 و 42 میلی متر است. در همه موارد تراکم پیکسل در 330PPI تنظیم شده است. هر دو نمایشگر از وضوح 450 در 450 پیکسل استفاده می‌کنند که بهبودی نسبت به وضوح 360 در 360 نسل پیش محسوب می‌شود. این ساعت همچنین با پوشش گوریلا گلس DX محافظت شده و به استاندارد IP68 نیز مجهز است.

سامسونگ می گوید سری Watch4 با ویژگی های جدید فراوان و سنسور 3 در 1 کاملاً بازطراحی شده برای کاربرانی که مراقب سلامتی خود هستند،  طراحی شده است. سنسور بیواکتیو سامسونگ در پشت دستگاه این سری PPG (تکنیک تشخیص حجم و جریان خون)، ECG (ضربان قلب) و BIA (روش ارزیابی ترکیب بدن) را اندازه گیری می کند. سامسونگ همچنین قابلیت جدیدی برای آنالیز ترکیب بدن در 15 ثانیه به این ساعت‌ها اضافه کرده است.

از سوی دیگر، به لطف One UI Watch مبتنی بر Wear OS، پوشیدنی ها می توانند بیش از 100 فعالیت تناسب اندام مختلف را پایش کنند، و برخی از آنها را می توان به تلویزیون سامسونگ مانند یوگا یا ایروبیک گسترش داد. مدیریت خواب در این سری نیز بهبود یافته است – تشخیص خروپف، پیگیری مداوم خون و اکسیژن هنگام خواب وجود دارد. One UI Watch اکنون می تواند حالت DND ، تماس گیرندگان مسدود شده و آلارم های مهم تلفن شما را همگام سازی کند. همچنین، اگر برنامه ای روی گوشی نصب شده و با ساعت سازگار باشد، سامسونگ به طور خودکار آن را بر روی پوشیدنی نیز نصب می کند.

همچنین از چندین ژست پشتیبانی می شود – تکان دادن مچ برای تأیید تماس، تکان دادن مچ برای رد کردن آن، یا حرکت ضربه زدن برای ویژگی از پیش تعیین شده. سامسونگ پس از چند سال سرانجام تراشه جدیدی برای ساعت‌های هوشمندش معرفی کرده است. اکسینوس W920 با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده و با دو هسته Cortex-A55 بسیار قوی‌تر از تراشه‌های قبلی است. این تراشه 20 درصد در بخش پردازشی نسبت به اکسینوس W9110 پیشرفت داشته و توان گرافیکی پردازنده گرافیکی Mali-G68 آن هم ده برابر شده است. سامسونگ همچنین یک پردازنده کمکی Cortex-M55 نیز برای نمایشگر همیشه روشن ساعت در این تراشه قرار داده است. اکسینوس W920 همچنین اتصال LTE Cat. 4 را نیز در کنار GNSS برای موقعیت‌یابی و پایش فعالیت‌ها به همراه دارد.

گلکسی واچ 4 از باتری 247 میلی‌آمپرساعتی در نسخه کوچک‌تر و 361 میلی‌آمپرساعتی در نسخه‌های بزرگ‌تر استفاده می‌کند. به گفته سامسونگ با استفاده سبک این ساعت می‌تواند تا 7 روز دوام شارژ داشته باشد. از سایر مشخصات ساعت می‌توان به 16 گیگابایت حافظه داخلی و 1.5 گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. ساعت هوشمند جدید سامسونگ قرار است با قیمت پایه 250 دلاری برای نسخه استاندارد 40 میلی‌متری و 350 دلار برای نسخه کلاسیک 42 میلی‌متری وارد بازار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا