همانطور که انتظار می رفت ، سامسونگ پرچمدار تاشو Galaxy Z Fold3 خود را در رویداد Unpacked خود معرفی کرد. نسل سوم فولد دارای رتبه بندی IPX8 برای مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen در کنار دوام، صفحه نمایش و افزایش عملکرد است.

گلکسی زد فولد 2 از صفحه نمایش 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد و بجای اینکه دوربین سلفی در حفره ای باشد، زیر نمایشگر راه پیدا کرده است. زد فولد 2 اولین گوشی سامسونگ بوده که از با یک دوربین UD ارائه می شود. سنسور این محلول UDC فقط رزولوشن 4 مگاپیکسل بوده، اما با پیکسل 2.0 میکرون دیافراگم f/1.8 همراه است. استفاده موردنظر آن بیشتر تماس های ویدیویی است زیرا شما یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی f/2.2 در یک سوراخ پانچ روی صفحه جلویی دریافت می کنید و البته می توانید با دوربین اصلی در فولد اصلی نیز سلفی بگیرید.

در مورد صفحه جلویی – نمایشگر 6.2 اینچی توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت شده، اما در حال حاضر نرخ تازه سازی 120 هرتز را نیز به دست آورده است. قدرت پردازشی دستگاه توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 888 تامین کرده که به طور کامل از مودم خود برای ارائه پشتیبانی از Sub6 و mmWave 5G استفاده می کند. این دستگاه با 12 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی UFS 3.1 همراه شده تا از عملکرد روان سیستم عامل اندروید 11 با رابط کاربری One UI اطمینان حاصل شود.

زد فولد 3 تقریباً دارای همان دوربین موجود در نسل قبلی دارد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارای اندازه سنسور 1/1.76 اینچ و دیافراگم f/1.8 است. همچنین در کنار سنسور اصلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی f/2.2 با پیکسل های 1.12 میکرون و به ویژه دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی f/2.4 وجود دارد. دوربین اصلی دارای Dual Pixel AF و OIS است، در حالی که دوربین تله فوتو OIS دارد. متأسفانه شایعات مربوط به فوکوس خودکار روی دوربین فوق عریض نادرست بود. نکته مثبت دیگر این است که کل پنل پشتی توسط یک گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است.

ساخت زد فولد 3 به وضوح افتخارترین دستاورد سامسونگ است. این شرکت همچنین یک قاب آلومینیومی Armor آورد، که باید از هر چارچوب آلومینیومی دیگری که شرکت تولید کرده، دوام بیشتری داشته باشد. پنل محافظ روی صفحه نمایش داخلی نیز سخت شده و اکنون می تواند در برابر سوء استفاده بیشتر مقاومت کند.

سامسونگ همچنین توانست میلی متر را در طرفین دستگاه کاهش دهد و Z Fold3 را نسبت به نسخه قبلی خود کمی جمع و جورتر کند. وزن نیز کمی کاهش یافت، اما در وزن 271 گرم، تاشو جدید چیزی جز یک تلفن سبک نیست. متأسفانه، ظرفیت باتری کمی کاهش یافته و به 4400 میلی آمپر ساعت (از 4500 میلی آمپر ساعت در فولد 2) رسیده و شارژ همچنان با توان 25 وات سیمی از طریق PD، بی سیم 11 وات و 4.5 وات شارژ بی سیم معکوس به پایان می رسد.

مسلماً بزرگترین تغییری که فولد 3 ایجاد می کند پشتیبانی از قلم S Pen است؛ در کنار گوشی تاشو می توان S Pen Pro و نسخه جدید S Pen Fold Edition را انتخاب کند – یک لوازم جانبی منحصر به فرد که دقیقاً برای نیازهای Z Fold3 ساخته شده است. سامسونگ همچنین مولتی تسکینگ را در گلکسی زد فولد 3 ارتقا بخشیده است. رابط کاربری بهبود یافته، بنابراین تقسیم صفحه نمایش بین چندین اپ و تعامل با آنها آسان تر است. همچنین یک مینی منو برای تغییر سریع اپلیکیشن بدون رفت و برگشت با دکمه ها یا اشاره ها وجود دارد.

Galaxy Z Fold3 در سه رنگ مختلف – مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره ای فانتوم به فروش می رسد. این دستگاه در نسخه های ذخیره سازی 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه می شود و قیمت اولیه آن در اروپا 1799 یورو یا 1599 پوند تعیین شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *