در سال های اخیر موارد کمی به اندازه شبکه های اجتماعی مشکل زا و دردسرساز بوده اند. با توجه به ترکیبی از محبوبیت و انبوهی از واقعیت های اقتصادی و سیاسی، تیک تاک در همه این موارد، تقریباً دائماً در دادگاه های مختلف و خارج از آن، مورد توجه بوده و هست. تیک تاک اخیرا تغییرات و محدودیت‌هایی را در اپلیکیشن خود اعمال کرده تا میزان مصرف کاربران نوجوان را کنترل کند.

براساس تغییرات جدید، تیک تاک ارسال اعلان ها به کاربران 13-15 ساله پس از ساعت 9 شب و بعد از ساعت 10 شب برای کاربران 16 و 17 ساله را متوقف می کند. علت اصلی این تغییر مقابله با فشاری است که برای برقراری ارتباط روی کاربران قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که جوانان بیشتر از بزرگسالان در معرض فشارهای شبکه‌های اجتماعی هستند.

علاوه بر این، تیک تاک همچنین محدودیت های پیام خصوصی خود را تشدید می کند. با توجه به ممنوعیت PM موجود برای کاربران زیر 16 سال، دسترسی حساب های علامت گذاری شده 16 و 17 به پیام های خصوصی غیرفعال شده و برای استفاده مجدد نیاز به فعال سازی دستی تنظیمات حساب دارد.

تیک تاک از کاربران جوان خود می‌خواهد درک بهتری نسبت به مخاطبانشان داشته باشند و چگونگی مصرف این محتواها را تحت کنترل قرار دهند. از این رو، ویدیوی کاربران زیر 16 سال دیگر به شکل رسمی از طریق این پلتفرم قابل دانلود نخواهد بود. این ویژگی به‌طور خودکار برای همه کاربران زیر 16 و 17 سال فعال می‌شود، اما مثل بخش پیام‌های خصوصی به‌صورت دستی قابل فعال‌سازی است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *