نرم افزار و اینترنت

نسخه بتای iOS 15 امکان انتقال نوار آدرس سافاری به بالا را میسر می کند

اپل طراحی مرورگر سافاری را در جدیدترین نسخه بتا iOS 15 (توسعه دهنده بتا 6) به روز کرده و نوار آدرس را شبیه عادت کاربران، اعمال کرده و به شما این امکان را می دهد که آن را در بالا یا پایین صفحه قرار دهید. طراحی مجدد سافاری، به ویژه در آیفون ، از زمانی که برای اولین بار ارائه شد، بحث برانگیز بود، اما به نظر می رسد که اپل شروع به عقب کشیدن از طرح شناور خود کرده که در نسخه بتا پابرجا بوده است.

بنیانگذار MacStories و پادکستر فدریکو ویتیچی، تصاویری از طرح جدید را در توییتر منتشر کرده که تغییرات را نشان می دهد. اگر کاربر بخواهد نوار آدرس را در پایین داشته باشد، در بالای یک ردیف کنترل از جمله دکمه های عقب و جلو، دکمه اشتراک گذاری و دکمه برگه قرار می گیرد. (در نسخه های قبلی بتا، این دکمه ها با نوار آدرس یکی بودند.) اگر کاربر گزینه داشتن نوار آدرس در بالا را انتخاب کند، ظاهر سافاری شبیه به آنچه در iOS 14 بوده، اعمال می شود.

نسخه جدید سیستم عامل اپل از زمانی که برای اولین بار در نسخه بتا ظاهر شد، طراحی جدید سافاری را تغییر داده و تغییر داده است. به روز رسانی ها نسبتاً کوچک بوده اند – دکمه ها مجدداً به نوار آدرس اضافه شده اند، و اپل هنگام تایپ URL یا عبارت جستجو، دسترسی به نوار آدرس را آسان تر کرد. گزینه تغییر محل نوار آدرس باید برای کسانی که فکر می کردند مکان جدید آن در پایین گزینه خوبی است (صرف نظر از نحوه اجرای طرح واقعی آن) و همچنین کسانی که ترجیح می دهند آن را در بالا داشته باشند، خوشایند باشد. ممکن است کار را برای طراحان وب دشوار کند، زیرا آنها مجبورند با چیزی که در بالا یا پایین صفحه وب خود ظاهر می شود مقابله کنند، اما این گزینه خوبی برای کاربران است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا