برندهای مطرح گوشی های هوشمند شارژر را از جعبه خرده فروشی گوشی های پرچمدار یا درجه یک خود خارج کرده اند و اکنون گوگل نیز به آنها ملحق می شود. به گفته گوگل، پیکسل 5a آخرین گوشی این برند بوده که با شارژر ارائه می شود. این نشان می دهد که گوشی های هوشمند پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو که قرار است پاییز امسال عرضه شوند، بدون شارژر در جعبه عرضه می شوند. گوگل می گوید که اکثر مشتریان در حال حاضر یک آداپتور USB-C در خانه دارند بنابراین نیازی به قرار دادن آن نیست.

دلیل عدم استفاده از شارژر در جعبه گوگل، همان چیزی است که سامسونگ و اپل به آن اشاره می کنند. با وجود این، به احتمال زیاد هزینه و منفعت نقش عمده ای در این تصمیم داشته است. گوگل با هر گوشی هوشمند سری پیکسل که اخیراً عرضه کرده، یک آداپتور برق 18 وات USB-C درون جعبه آن گذاشته است. پیکسل 5a نیز با همان آداپتور عرضه شده، ولی آخرین دستگاه گوگل که آداپتور شارژ خواهد داشت. 

پس از اقدام اپل و سامسونگ، شیائومی نیز همین کار را انجام داد اما نسخه متفاوتی از این گوشی هوشمند با شارژر همراه خود را با همان قیمت ارائه داد. از آن زمان، این شرکت یک شارژر “رایگان” با گوشی های خود ارائه می دهد. هیچ یک از دیگر تولیدکنندگان گوشی های هوشمند مستقر در چین از این روش پیروی نکرده اند و با توجه به محبوبیت چنین مارک هایی در بازارهای نوظهور، می تواند به نفع آنها باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *