بیش از یک سال است که هواوی روی سیستم عامل هارمونی متمرکز است. این شرکت در حال کار بر روی بروز رسانی گوشی های قدیمی خود در چین است که از EMUI به HarmonyOS به فروش می رسند، در حالی که دستگاه های جدیدتر سیستم عامل جدید را خارج از جعبه اجرا می کنند. بسیاری تصور می‌کردند که هواوی دیگر نسل جدیدی از رابط کاربری EMUI را ارائه نمی کند، اما اکنون نسخه جدید رابط کاربری EMUI 12 معرفی شده است.

نسخه جدید EMUI 12 با رابط کاربری تازه و همچنین تعداد زیادی سفارشی سازی همراه است. انتشار نسخه جدید بدان معناست که هواوی همچنان EMUI برای دستگاه های به فروش رفته خارج از چین، حفظ می کند. در ادامه نگاهی به ویژگی ها و تغییرات جدید EMUI 12 خواهیم انداخت.

رابط کاربری تمیزتر، مینیمالیستی و واقع گرایانه

EMUI 12 یک رابط مینیمالیستی و واقع گرایانه به ارمغان می آورد. به گفته هواوی، “طراحی رابط ابتکاری دنیای دیجیتال را زنده می کند”. رابط کاربری از سه رنگ اصلی – سفید، سیاه و آبی – برای ظاهری تمیز استفاده می کند. برای انیمیشن، هواوی می گوید EMUI 12 از نحوه حرکت اجرام آسمانی در جهان الهام می گیرد. شما این را در نحوه طراحی صفحه انتخاب زبان که هر زبان به شکل یک کره طراحی شده و در انیمیشن همگام سازی که از یک جسم آسمانی در حال چرخش در اطراف دیگری تقلید کرده، متوجه خواهید شد.

سفارشی سازی قلم

EMUI 12 به کاربران اجازه می دهد تا نه تنها اندازه فونت بلکه نوع آن را فقط با یک نوار لغزنده تنظیم کنند. به این ترتیب می توانید راحت ترین تجربه مشاهده را انتخاب کنید.

دسترسی آسان کنترل پنل

با نسخه جدید EMUI، کاربران قادر خواهند بود به آسانی از هر جایی که روی صفحه قرار دارند با یک ضربه سریع به کنترل پنل دسترسی داشته باشند. کنترل پنل به کاربران امکان می دهد پخش را کنترل کرده، به تنظیمات بلوتوث و Wi-Fi و همچنین میانبرها و دستگاه های متصل در دستگاه دسترسی پیدا کنند.

دیوایس پلاس

این قابلیت، برای ارتباط ساده‌تر با دیگر محصولات اکوسیستم هواوی در EMUI 12 تعبیه شده است. به طور مثال، با استفاده از +Device می‌توانید به تبلت MatePad خود متصل شوید و امور مربوط به آن تبلت را از طریق گوشی خود انجام دهید. به عبارتی، اعلانات و تنظیمات تبلت شما به گوشی‌تان متصل می‌شود. در نتیجه، می‌توانید به طور همزمان در چند دستگاه فعالیت کنید. این مورد، در مورد ایربادزها، لپ تاپ‌ها و دیگر محصولات آپدیت شده هواوی نیز صادق است.

نسخه جدید MeeTime

اپلیکیشن MeeTime، ابتدا در نسخه 10.1 رابط کاربری EMUI معرفی شد. پس از آن، شاهد بهبود این قابلیت در EMUI 11 بودیم. اما با از راه رسیدن EMUI 12، باز هم MeeTime یک قدم رو به جلو برداشته است. این ویژگی، در بین دستگاه‌ های هواوی که از آن پشتیبانی کنند، فعال است. همچنین با استفاده از این نسخه، شما می‌توانید تماس ویدیویی را به تلویزیون یا لپ تاپ خود انتقال دهید. تمام این ها، سبب سهولت بیشتر استفاده از MeeTime شده‌اند.

بهبود عملکرد و کارایی دستگاه

در نسخه جدید EMUI 12، شاهد افزایش سرعت دستگاه‌ها هستیم. به طوری که مدیریت حافظه رم، اکنون بهتر شده است. همچنین صفحات وب و برنامه‌ها با سرعت بیشتری باز می‌شوند. تمام این ها، از تأثیرات مثبت EMUI 12 بر روی دستگاه شما هستند. به ادعای هواوی، دستگاهی که از EMUI 12 استفاده می‌کند، دچار افت کم‌تری نیز می‌شوند. بنابراین، بهتر است این نسخه از EMUI را نصب کنید تا دستگاه شما به مدت بیشتری سرعت خود را حفظ کند.

امنیت

در انتها، نوبت به بخش امنیت در رابط کاربری EMUI 12 هواوی می‌رسد. شما با استفاده از این نسخه EMUI، این قابلیت را خواهید داشت که رمز گوشیتان را بین چند دستگاه خود تنظیم کنید. به صورتی که با فعال سازی این ویژگی، دستگاه شما به طور مثال تنها از سوی ساعت هوشمند شما بازگشایی خواهد شد. همچنین پروتکل‌های امنیتی جدیدی در EMUI 12 اعمال شده‌اند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *